کد خبر: ۷۵۹۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶

مخالفان برجام، ۵ گروه شدند!

رائفی پور مخالفان برجام را به ۵ گروه تقسیم کرد و گفت: رژیم صهیونیستی دائم بر این آتش می‌دمد.
مخالفان برجام، ۵ گروه شدند!
آفتاب‌‌نیوز :

پنج گروه با انگیزه های متفاوت با برجام مخالفند! همانطور که گروهی از حُبِ امام علی علیه السلام و گروهی از بغض معاویه در سپاه امیرالمومنین ع حضور داشتند.

نخست: آنهایی که برجام را در تضاد با آرمان های انقلابی، منافع ملی و خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر انقلاب می بینند.

دوم: رژیم صهیونیستی که از ابتدای انقلاب خط قرمزش ارتباط مناسب و موثر ایران با کشورهای دنیا علی الخصوص غربی است. اسرائیل بارها و همواره با تمام توان در جریان مذاکرات ایران و غرب سنگ اندازی کرده است. تضمین اتمی نشدن ایران در کنار تنش دائمی با غرب و همسایگانمان مطلوب این رژیم است.

سوم: روسیه. روس ها ایران را ضعیف می خواهند آنقدر که همیشه به آنها وابسته باشد اما غربی نشود! لذا هرگونه تنش زدایی با غرب مطلوبشان نیست. در ثانی حساسیت زدایی از پرونده های مربوط به ایران موجب می شود روسیه به اولویت اصلی غربی ها بدل شود. گفتنی است چین نیز در این دسته جای می گیرد.

روسیه در فهرست پنجگانه ضدتوافق ها / رائفی پور، مخالفان برجام را به«مزدوری سرویس های اطلاعاتی خارجی» متهم کرد

چهارم: کشورهای عربی تحت سلطه غرب و مخالف ایران. آنها ایران را رقیبِ هژمون و جدی و قدرت نظامی بزرگ منطقه می دانند که رفع تحریم ها عملا موجب ابر قدرتی آن در منطقه خواهد شد. عرب ها فوبیای این را دارند که در مذاکراتِ با غرب، تاخت زده شوند!!

رژیم صهیونیستی نیز دائم بر این آتش می دمد.

پنجم: اپوزیسیونی که سالها در آرزوی سقوط نظام هستند! آنها معتقدند رفع تحریم ها، پایه های قدرت نظام را تقویت خواهد کرد. نگرانند گشایش های اقتصادی منجر به افزایش رضایت مردم و مقبولیت عمومی شود. ترامپیست ها، تجزیه طلبان، مجاهدین خلق، سلطنت طلبان و… در این گروه جای می گیرند.

بله واقعاً مهم است با چه انگیزه ای با برجام مخالفت می شود. از حب علی است یا بغض معاویه؟! برای دفاع از منافع ملی ، تضمین قدرت روز افزون انقلاب و میهن عزیزمان و افزایش رفاه مردم است یا مزدوری سرویس های اطلاعاتی خارجی؟!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین