کد خبر: ۷۵۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۶
رییس خانه احزاب ایران خطاب به وزارت کشور:

مگر یارانه می‌دهید که صورتحساب می‌خواهید؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین موسوی‌تبریزی، رییس خانه احزاب ایران اطلاعیه دبیرخانه کمیسیون ماده 10 قانون احزاب را مبنی بر مهلت ارسال مدارك توسط کلیه احزاب و گروه‌های سياسی، صنفی دارای پروانه،‌ بی‌سابقه خواند.

موسوی‌تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این‌باره با اشاره به اینکه "کمیسیون ماده 10 قانون احزاب متشکل از یک نفر از وزارت کشور، دو نفر از قوه قضاییه و دو تن از نمایندگان مجلس تشکیل شده است"، اظهار داشت: «این اطلاعیه قانونی نیست و به‌طور مسلم بی‌سابقه است».

وی اضافه کرد: «از نظر قانونی، احزاب برای کسب پروانه از وزارت کشور و به هنگام ثبت باید مدارک خود را شامل اساسنامه، هیات مدیره و غیره در اختیار وزارت کشور قرار دهند و بعد از آن نیز دیگر موظف به ارائه اطلاعات خود مربوط به کارها، مخارج و درآمدهای خود نیستند».

رییس خانه احزاب ایران افزود: «کمیسیون ماده 10 احزاب خود باید اگر گزارشی از تخلفی پیدا کرد، طبق قانون احزاب عمل کند و موارد تخلفات نیز در قانون مشخص است».

وی همچنین اظهار داشت: «اگر احزاب یا گروه‌ها در آیین‌نامه، هیات مدیره و اساسنامه خود تغییری ایجاد کردند، خود باید به وزارت کشور گزارش دهند و در صورتی که کمیسیون موردی در این زمینه دارد، باید صرفا از همان حزب بخواهد که اطلاعات جدید خود را گزارش کند».

موسوی‌تبریزی ادامه داد: «وزارت کشور اگر از جایی تخلفی سراغ دارد، باید تحقیقات لازم را انجام دهد و طبق مراحل قانونی، در مرحله اول به آن گروه یا حزب تذکر دهد، پس از آن اخطار و در مرحله سوم پرونده آن گروه را در اختیار دادگاه قرار دهد».

وی همچنین در واکنش به اظهارنظر برخی مقامات مسئول در وزارت کشور مبنی بر "وجود احزاب موسمی و فصلی که فعالیت خاصی ندارند"، گفت: «چیزی به اسم احزاب موسمی معنا ندارد، حزب اگر پروانه دارد پس موسمی نیست».

موسوی‌تبریزی افزود: «حزبی که پروانه گرفته، می‌تواند فعالیت کند یا فعالیت نکند این موضوع به کسی مرتبط نخواهد بود؛ چرا که بودجه احزاب را خود احزاب فراهم می‌کنند».

وی توضیح داد: «وقتی وزارت کشور بودجه‌ای در اختیار احزاب قرار نمی‌دهد، پس بحث درباره فعالیت یا عدم فعالیت حزب پروانه‌دار در حوزه اختیاراتش نیست. مگر یارانه می‌دهند که صورتحساب می‌خواهند».

موسوی تبریزی اضافه کرد: «درصورتی که دولت یارانه‌ای به احزاب اختصاص می‌داد، می‌توانست بر اساس کارها، دفاتر استانی و داشتن نماینده یا صدور اعلامیه، میزان فعالیت احزاب را سنجیده و به آنها امتیاز بدهد».

رییس خانه احزاب ایران در پایان گفت: «البته این در حوزه اختیارات خود احزاب است که بر اساس اطلاعیه دبیرخانه کمیسیون ماده 10 احزاب عمل کنند یا خیر».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
ايشان مزاح فرموده اند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین