کد خبر: ۷۵۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۵
مجیزگویی یا واقع پردازی؛

فدراسیون کفاشیان، فدراسیون برتر تاریخ ایران!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس ورزش: کاش این باور عمومی بود که فدراسیون فعلی فوتبال، قوی‌ترین فدراسیون تاریخ فوتبال ایران است ولی باید اقرار کنیم هنوز این فدراسیون شیرازه‌اش به طور کامل جمع نشده که چنین ادعای یکی از اعضای هیئت رئیسه آن را چشم بسته بپذیریم.

اگر متهم به جبهه‌گیری بر علیه فدراسیون فوتبال نشویم و به ما انگ ذی نفع بودن در اقدامات گذشتگان و آیندگان فوتبال را نزنند و البته فدراسیون‌نشین‌ها از صراحت گویی‌مان هم رنجیده نشوند باید بپذیرند که فدراسیون فعلی تاکنون کار چندان خارق‌العاده‌ای در کارنامه‌اش به ثبت نرسیده و اذهان عموم همچنان نگران تیم ملی، علی کریمی، هاشمیان، سهمیه آسیا، رنکینگ فیفا، بازی‌های سوخته تدارکاتی و .... است.

وقتی هنوز چیزی از بار خاطر عموم کاسته نشده چگونه حالا برخی از اعضا ادعای قوی بودن فدراسیون کنونی نسبت به همتایان گذشته را دارند ! 

شاید اگر کمی در رنکینگ فیفا یا حتی همین آسیا پیشرفتی حاصل شده بود، دلخوش به تحرکی در فدراسیون بودیم ولی از وقتی که آقایان بر مسند قدرت تکیه زده‌اند نه تنها رو به افق‌های روشن پیش نرفته‌ایم که با سرعتی شگفت در مسیری عکس، گام بر می‌داریم و می‌خواهیم در باور دیگران چیزی غیر از این را القا کنیم که بی‌شک ذهن کنجکاو اهالی فوتبال خود قدرت تجزیه و تحلیل را دارد و می‌داند حوادث و اتفاقات در چه مسیری حرکت می‌کند.

برای تعریف فدراسیون قوی و قدرتمند ویژگی‌‌هایی وجود دارد که ابزار قدرت آن مجموعه محسوب می‌شود و اگر فدراسیونی ویژگی‌هایی‌ متمایز از فدراسیون‌های قبل داشته باشد، می‌تواند ادعا کند که قدرتمند است ولی آیا فدراسیون فعلی توانسته به آن درجه برسد که این‌چنین در تعریف اعضای آن قوی جلوه داده می‌شود.

فدراسیون کفاشیان با حضور اعضای شناخته‌شده در هرم آن، بی مهره نیست و هر یک از اعضا، نام، اعتبار و کارنامه ای را یدک می‌کشد که قابل تأمل و اعتنا است و توقعات عمومی را نیز افزایش می‌دهد ولی در عمل باید کارایی افراد مجموعه به اثبات برسد نه اینکه هر عضو فقط در مصاحبه‌های مطبوعاتی دم از قدرتمند بودن فدراسیون بزنند که این چیزی جز مجیزگویی منفعت‌طلبانه یا بزرگنمایی وارونه نیست!

در حال حاضر باور عمومی درخصوص کارنامه کوتاه‌مدت فدراسیون کفاشیان، هرمی وارونه دارد و افکار عمومی نتوانسته رضایت چندانی از این فدراسیون تازه که با آن‌همه هیاهو و حاشیه به سرانجام رسید، داشته باشد.

در اینکه کفاشیان فن مدیریت را در میدان‌های بزرگ ورزش به خوبی آموخته و کارنامه‌ای مشخص دارد شکی نیست ولی نمره احرازی او در پست ریاست فدراسیون فوتبالی که تا آستانه تحریم‌جهانی هم پیش رفت چندان بالا نیست و او نتوانسته علی‌رغم تمام توانایی‌هایی که دارد از عهده امور به خوبی برآید و فدراسیون موفقی را هدایت کند.

اگر به آخرین مصاحبه‌ی یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون هم رجوعی داشته باشیم به خوبی در می‌یابیم که برخی از اعضا فقط سعی در بزرگنمایی فعالیت‌های فدراسیون دارند و البته از کسانی که در این ماجرا ذی‌نفع به شمار می‌آیند، نباید چیزی جز این را هم انتظار داشت.

آنها در حالی از برنامه های بلند مدت و گسترده فدراسیون برای رشد همه جانبه فوتبال کشور دم می‌زنند که هنوز در برآورده کردن کمترین امکانات برای هیئت‌های استانها ناکام بوده‌اند و اکثر استانها سال‌هاست از فقر امکانات و ابزار در محدودیت قرار دارند و این مساله نه تنها باعث گستردگی فوتبال در کشور نخواهد شد که خود مانعی برای گام برداشتن به جلو خواهد بود.

از سوی دیگر ثبات، امنیت، اخلاق و تصویب منشور اخلاقی در فوتبال کشور فقط با ایراد سخنرانی و مصاحبه‌های مطبوعاتی امکان‌پذیر نمی‌شود آنهم در حالیکه بی اخلاقی و شکسته شدن چارچوب‌های اخلاقی در ورزشگاه‌ها به بالاترین حد و مرز خود رسیده و تماشاگران حالا با فراق بال به فحاشی و حتاکی به حریف و ... می‌پردازند.

اگر می‌خواهیم در مسیر توسعه گام برداریم، مسیری بیراهه را انتخاب کرده‌ایم و راهی جز به ترکستان نخواهیم برد. توسعه فوتبال کشور و البته اجرای اصل 44 قانون اساسی و حرکت به سمت خصوصی سازی اگرچه اولویت اصلی برنامه های فدراسیون اعلام شده ولی تا مادامی که ابزار اجرایی آن را فراهم نکرده‌ایم و باشگاه‌های ورزشی ما هنوز با بن‌بست‌های مالی دست به گریبان هستند، چگونه می‌توانیم به تحقق اهدافی چنین عالیه خوشبین باشیم.

روی سخن با کسانی داریم که در جهت مطرح کردن خود گام بر‌می‌دارند و با برخی بزرگنمایی‌های غیرمنطقی، فدراسیون را از مسیر اصلی خود منحرف می‌کنند و بدین‌گونه باعث از بین رفتن اولویت‌ها و جایگزینی حاشیه‌ها در بطن کار می‌شوند.

فدراسیون کفاشیان می‌تواند قوی‌ترین فدراسیون تاریخ فوتبال ایران لقب بگیرد ولی باید در این راه از هرگونه اظهارنظرهای غیر منطقی و بزرگ‌نمایی در فعالیت‌ها دست بردارد و اعضای محترم هیئت رئیسه، تنها در جهت تحقق آرمان‌های فدراسیون و منفعت عمومی جامعه ورزش گام بردارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۴
0
0
طومار حمایت از علی کریمی

www.alikarimi-2008.blogfa.com

( لطفا در انتشار این متن همراهی نمایید )
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۴
0
0
البته ازته صف.مدير بي كفايتي كه در آينده ي نزديك فوتبال ايران را به منجلاب مي كشاند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین