کد خبر: ۷۵۹۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

آمریکا هر ماه ۲ میلیون دلار خرج حفاظت از پامپئو می‌کند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، برای تامین امنیت ۲۴ ساعته وزیر خارجه پیشین و یک مشاور ارشد سابق ایالات متحده که هر دو با "تهدیدات جدی و معتبر" مواجه هستند هر ماه بیش از دو میلیون دلار هزینه می‌کند.
آمریکا هر ماه ۲ میلیون دلار خرج حفاظت از پامپئو می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

 در گزارش وزارت خارجه آمریکا به کنگره آمده است که هزینه حفاظت از مایک پامپئو، وزیر خارجه پیشین و برایان هوک، نماینده سابق واشنگتن در امور ایران بین اوت ۲۰۲۱ و فوریه ۲۰۲۲ به میزان ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گزارش به تاریخ ۱۴ فوریه که مهر "حساس اما غیرمحرمانه" خورده است، شنبه به دست آسوشیتدپرس رسید.

پامپئو و هوک رهبری کمپین "فشار حداکثری" دولت ترامپ علیه ایران را بر عهده داشتند و در این گزارش ادعا شد: «اطلاعات آمریکا ارزیابی کرده است که تهدیدات علیه آنها با وجود خارج شدن آنها از دولت همچنان هست و ممکن است افزایش یابد. این تهدیدات با وجود مشارکت دولت بایدن در مذاکرات غیرمستقیم هسته‌ای برای بازگشت به برجام پای بر جاست.»

پامپئو پس از پایان کارش به عنوان وزیر خارجه آمریکا، به صورت خودکار حفاظت ۱۸۰ روزه از دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه این کشور گرفت. اما این وضعیت امنیتی مکررا به دست آنتونی بلینکن، وزیر خارجه کنونی آمریکا هر ۶۰ روز تمدید شد.

برایان هوک هم به دلایل مشابه و با دستور بلینکن حفاظت امنیتی دریافت کرده و هر ۶۰ روز تمدید شده است. طبق این گزارش، آخرین تمدید حفاظت امنیتی به زودی به پایان می‌رسد و وزارت خارجه به همراه مدیر اطلاعات ملی باید تا ۱۶ مارس تصمیم بگیرند که آیا این وضعیت تمدید شود یا خیر.

این گزارش از این بابت منتشر شده که بودجه حفاظت ویژه در ژوئن به اتمام می‌رسد و چنانچه تمدیدی در کار باشد، به تزریق جدید پول نیاز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین