کد خبر: ۷۵۹۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

حدس و گمان درباره قایق تفریحی بزرگ در سواحل توسکانی؛ آیا متعلق به پوتین است؟

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی مقامات این کشور معتقدند که یک قایق تفریحی بزرگ 700 میلیون دلاری که در ایتالیا پهلو گرفته است، احتمالا متعلق به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.
حدس و گمان درباره قایق تفریحی بزرگ در سواحل توسکانی؛ آیا متعلق به پوتین است؟
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از چند منبع آگاه این گزارش را منتشر کرد.

به نوشته بیزینس اینسایدر، این قایق تفریحی با نام Scheherazade در حال حاضر در سواحل توسکانی ایتالیا قرار دارد. روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه گزارش داد مقامات ایتالیایی در حال تحقیق درباره این کشتی به طول 459 فوت هستند و به دنبال انتشار این گزارش این کشتی برای نخستین بار مورد توجه قرار گرفت.

در حالی که برخی بر این باور بودند که این کشتی تفریحی احتمالا متعلق به یک الیگارش روسی باشد، اما برخی ساکنان محلی به نیویورک تایمز گفتند که به آن لقب "قایق تفریحی پوتین" را داده‌اند.

بعد از حمله روسیه به اوکراین، این کشور هدف یک سری تحریمهای فراگیری که چندین الیگارش روسی و دارایی‌های گرانقیمت آنها را شامل شدند، قرار گرفت. در هفته‌های اخیر قایقهای تفریحی مرتبط با روسیه مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند.

به نوشته نیویورک تایمز، مقامات اطلاعاتی آمریکا هنوز به نتیجه قطعی درباره مالک قایق Scheherazade نرسیده‌اند اما گفتند برخی نشانه‌های اولیه در خصوص اینکه این قایق با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مرتبط است را یافته‌اند.

بر اساس گزارش این نشریه، منابع آگاه مشخص نکردند چه اطلاعاتی باعث باور آنها در خصوص ارتباط این قایق تفریحی بزرگ با رئیس جمهور روسیه شده است.

گای بنت پیرس، کاپیتان این کشتی به خبرنگاران چند روز پیش گفت که پوتین مالک این کشتی نیست و او هرگز روی این قایق تفریحی نبوده است. او با این حال احتمال روسی بودن مالک این قایق را رد نکرد.

در این میان آمریکا و چند کشور دیگر تلاشهایشان برای توقیف دارایی‌های رده بالای الیگارشهای روسی را تشدید کرده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی خود در تاریخ اول مارس گفت: ما به جمع متحدان اروپایی خود در تلاش برای یافتن و توقیف کردن قایق‌های شما، آپارتمانهای مجلل شما و جتهای شخصی شما می‌پیوندیم.

برخی از الیگارش‌ها تلاش کرده‌اند از تحریم‌های اعمال شده علیه خود فرار کنند و در این راستا جت‌های شخصی و کشتی‌های خود را به مکان‌هایی مانند دبی و مالدیو برده‌اند.

برخی دیگر مانند رومن آبراموویچ، میلیاردر روسی به فروش دارایی‌های خود متوسل می‌شوند.

قایق Scheherazade از ژوئن 2020 در شهر کوچک ایتالیایی Marina di Carrara تحت تعمیرات قرار گرفته است. به نوشته Superyacht Fan، از ویژگی‌های آن می‌توان به برخورداری از سکوی فرود هلیکوپتر، استخر بزرگ، سینما و سیستم فرود پهپاد اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین