کد خبر: ۷۵۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۵

جایزه بزرگ هفته منتقدین کن به فیلم «برف» رسید

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: جایزه بزرگ بخش «هفته منتقدین» جشنواره بین‌المللی فیلم كن 2008، به‌فیلم سینمایی «برف» تولید مشترك ایران و بوسنی به‌كارگردانی «آیدا بگیچ» تعلق گرفت.

به‌گزارش سرویس هنر آفتاب، این جایزه به مبلغ 5000 یورو، توسط بنیاد cinepolis به‌كارگردان فیلم سینمایی برف «آیدا بگیچ» اهدا گردید. ضمن اینكه از وی به مدت سه ماه دعوت به‌عمل آمد تا به منظور شركت در كارگاه آموزش فیلمنامه برای فیلم جدید خود، در Moulinande فرانسه بسربرد. از سوی دیگر مجله مشهور Rendez–vous فرانسه هم فضای تبلیغاتی خود را به پخش‌كننده فیلم «برف» اختصاص خواهد داد.

برپایه این گزارش، سایت هفته منتقدین جشنواره كن به نشانی نیز با اصلاح اطلاعات مربوط به فیلم سینمایی «برف»، نام «ایران» را به‌عنوان یكی از تهیه‌كنندگان این فیلم، درج نموده است.

این گزارش می‌افزاید كه «برف» نخستین فیلم سینمایی تولید مشترك ایران با سایر كشورها (بوسنی- همراه با تهیه‌كنندگانی از كشورهای فرانسه- آلمان و آلبانی) است كه توسط «مركز گسترش سینمای مستند و تجربی» معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرفته است.

گفتنی است كه فیلم سینمایی «برف» به نویسندگی «آیدا بگیچ» و «آلما تاراراگیچ»، زندگی همسران شهید روستای صربنیتسا را بازگو می‌كند كه در غیاب شوهران شهیدشان، از واگذاری اراضی روستا به زمینداران، سر باز می‌زنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین