کد خبر: ۷۵۹۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰

آنکارا: تحریم روسیه بحران را حل نمی‌کند

آنکارا قاطعانه معتقد است که تحریم‌ها علیه روسیه بحران موجود را حل نخواهد کرد.
آنکارا: تحریم روسیه بحران را حل نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه گفت: موضع ما باز و روشن است، تحریم ها مشکل را حل نمی کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در گفت‌گویی تلفنی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که روز شنبه انجام شد چنین درخواستی از این دیپلمات ارشد روس داشت.

چاووش اوغلو همچنین در یک نشست خبری گفت: در جریان این گفت‌وگوی تلفنی، من از لاوروف خواستم تا از روند خروج اتباع ترکیه از ماریوپل اوکراین پشتیبانی کند.

غرب علیه روسیه در چند هفته گذشته و در پی حمله این کشور به اوکراین تحریم‌هایی را وضع کرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: آنکارا سازش آزمایشی مواضع مسکو و کی‌یف را در برخی موارد مشاهده می کند.

وی افزود: یک سازش در برخی موارد بین مقام های دولت‌های کی‌یف و مسکو دیده می شود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از آن صحبت می‌کند. ما نیز به آن واقف هستیم. اما نخست اینکه دستیابی به یک آتش بس ضرورت دارد.

چاووش‌اوغلو: پوتین نظری درباره دیدار با زلنسکی ندارد

وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) گفت، پوتین به همتای ترکیه‌ای خود در جریان گفت‌وگویی تلفنی اشاره کرد که برای دیدار با زلنسکی به منظور بررسی اوضاع در اوکراین نظری ندارد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت، این تماس تلفنی بین رجب طیب ادوغان، رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین، همتای روس وی ششم مارس انجام شده است. او همچنین گفت: ما به سختی برای سازماندهی یک نشست بین روسای جمهوری روسیه و اوکراین تلاش کرده‌ایم. حتی پیش از آغاز جنگ در اوکراین، چنین تلاشی داشتیم.

وی افزود: پوتین اما در جریان گفت‌وگوی تلفنی خود با اردوغان گفت که نظری درباره چنین نشستی ندارد. طرف اوکراینی اما آماده است. گفت‌وگوهای تکنیکی بین طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین در بلاروس در حال انجام است.

چاووش اوغلو همچنین به این نکته اشاره کرد که تلاش‌هایی از سایر کانال‌ها که مورد حمایت ترکیه است، در حال انجام است.

۲۴ فوریه سال جاری میلادی روسیه به اوکراین حمله کرد و در پی آن این اقدام نظامی از سوی برخی از کشورهای غربی به ویژه آمریکا محکوم شد و موجی از تحریم‌های جدید علیه مسکو وضع شده است. تاکنون روسیه و اوکراین سه دور گفت‌وگوی صلح داشته‌اند که صرفا به ایجاد شکننده کریدورهای بشردوستانه منجر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین