کد خبر: ۷۵۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۵

دستور توقف انتشار اوراق مشارکت صادر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس اقتصادی: پس از آنکه چندی پیش دبیر کل بانک مرکزی از توقف انتشار اوراق مشارکت تا اطلاع ثانوی به دلیل باز خرید بیش از 40 هزار میلیارد ریال از این وراق خبر داد وزیر نیرو نیز روز شنبه با بیان اینکه دولت دستور توقف انتشار اوراق مشارکت دولتی در سال جاری را صادر کرده است اعلام کرد: «وزارت نیرو امسال اوراق مشارکت منتشر نمی‌کند».

دبیرکل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه هر سازمانی باید خود اوراق مشارکت خود را تضمین کند، تصریح کرده بود:«تضمین این اوراق توسط بانکها و اخذ بودجه از بانکها توسط دستگاه‌هایی که این اوراق را منتشر می‌کنند، منتفی شده است».

در این ارتباط پرویز فتاح با بیان اینکه وزارت نیرو رقمی را برای فروش اوراق مشارکت در سال جاری مشخص نکرده است، گفت: «دلیل این امر به عدم کشش بازار برای خرید اوراق مشارکت باز می‌گردد».

به گزارش مهر وزیر نیرو تصریح کرد: «شاهد این مدعی این است که سال گذشته وزارت نیرو برای طرح‌های آبی حدود 300 میلیارد تومان اوراق منتشر کرد که تنها حدود 80 میلیارد تومان آن فروش رفت».

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تمام دستگاه‌ها و حتی خود بانک مرکزی نیز اوراق مشارکت می‌فروختند، افزود: «اعلام فروش اوراق مشارکت و فروش نرفتن آنها دستگاه‌ها را دچار مشکل می‌کند و این در حالی است که بازپرداخت اوراق از منابع داخلی، دستگاه‌ها را دچار مشکل می‌کند».

فتاح با تاکید بر اینکه دولت جلوی انتشار اوراق مشارکت دولتی در سال جاری را گرفته است، گفت: «معنای این امر این است که دستگاه‌ها خود باید اوراق خود را به فروش برسانند و این باعث بدهکاری ما به مردم و سایر دستگاه‌ها شده و در نهایت عدم فروش آنها باعث مصادره اموال و غیره می‌شود».

وی گفت: «وزارت نیرو تمهیدات دیگری برای این موضوع خواهد اندیشید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین