کد خبر: ۷۵۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۲
روسیه میانجیگر ایران و امارات می‌شود

بازی خطرناک روسیه و امارات با تمامیت ارضی ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام بلندپایه دولت امارات گفته است که این امیرنشین توانسته موافقت دولت روسیه را برای میانجیگری میان امارات و ایران بر سر تعیین مالکیت جزایر سه گانه را به دست آورد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، يک مقام رسمی دولت امارات متحده عربی که نخواست نامش فاش شود روز شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که اين توافق در جريان ديدار هياتی از شورای ملی فدرال امارات به سرپرستی عبدالعزيز الغرير و هياتی از وزارت امور خارجه روسيه به سرپرستی آندره دنيسوف معاون اول وزير امور خارجه روسيه در مسکو به دست آمده است.

عبدالعزیز الغرير روز جمعه در اين باره به خبرگزاری رسمی امارات گفته بود: «در پاسخ به درخواست هيئت شوای ملی امارات، وزارت امور خارجه روسيه آمادگی خود را برای ميانجيگيری در متقاعد کردن تهران درباره اينکه در مورد جزاير سه گانه خليج فارس مشکلاتی وجود دارد، موافقت کرده است».

او همچنين مدعی شد است که سرگئی ميرونوف، رييس مجلس روسيه از ادعای امارات در مورد اين سه جزيره استراتژيک پشتيبانی کرده است.

امارات متحده عربی با پشتيبانی ساير کشور های عربی منطقه، طی سال های گذشته دائماً ادعای مالکيت اين جزاير را مطرح کرده است اما مقامات ایران همواره اين جزاير را بخش لاينفک سرزمين ايران اعلام کرده و ادعاهای امارات را بی اساس خوانده‌اند. 

جزاير تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی بر اساس تفاهم نامه سال ۱۹۷۱ لندن به مالکيت کامل ايران در آمد. اين قرارداد بر حاکميت کامل ايران بر اين سه جزيره تاکيد کرده است.

جمهوری اسلامی ایران طی سال های گذشته حتی وجود اختلاف بر سر مالکیت این جزایر را رد می کند و اعلام کرده تنها حاضر است در مذاکرات دوجانبه در این باره گفتگو کند، اما دولت امارات همواره به حضور یک کشور ثالث در این مذاکرات ابراز تمایل کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
عاقبت اعتماد به روسيه بهترازاين نمي شه
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
جزاير تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی بر اساس تفاهم نامه سال ۱۹۷۱ لندن به مالکيت کامل ايران در آمد.

manzo_or az in jomle chist?
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
جالب است بر سر سرزمين ديگران بين ايران و انگليس در سال 1971 تفاهم شده است كه جزاير به مالكيت ايران درآيد.
جزاير تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی بر اساس تفاهم نامه سال ۱۹۷۱ لندن به مالکيت کامل ايران در آمد. اين قرارداد بر حاکميت کامل ايران بر اين سه جزيره تاکيد کرده است.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۷
0
0
لعنت بر سياستمداران ضعيف...لعنت بر دول متخاصم...لعنت بر هر چه بي عرضه س
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۸
0
0
تا آخرين قطرهء خون از وجب به وجب خاكمان دفاع ميكنيم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین