کد خبر: ۷۵۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۴

ارگان حزب بعث: سوریه شرط قطع رابطه با ایران را نمی‌پذیرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه رسمی حزب بعث سوریه در مقاله‌ای تاکید کرده است که دولت این کشور خواسته رژیم صهیونیستی برای قطع رابطه با جمهوری اسلامی ايران و حماس و حزب الله را به پیش شرط مذاکرات صلح میان دمشق و تل آویو نمی پذیرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، روزنامه دولتی «تشرين» ارگان رسمی حزب بعث سوریه روز شنبه تاکید کرد که اسرائيلی ها «نمی توانند برای مذاکرات بين دو کشور پيش شرط تعيين کنند».

اين روزنامه که سياست رسمی دولت سوريه را منعکس می کند، در مقاله سردبير خود نوشت: «دمشق پيش شرطی را برای مذاکرات قبول نمی‌کند و در مورد روابطش با ساير کشورها و مردم معامله نمی کند».

اين روزنامه می افزايد: «لازم به گفتن نيست که چنين پیش شرط های دشواری مذاکرات را آسان نمی کند».

خبر گزاری فرانسه به نقل از اين روزنامه سوری نوشته است: «دولت سوريه خواستار صلح واقعی در منطقه است و اين کشور خواهان باز پس گرفتن بلندی های جولان از اسرائيل است».
تزيپی ليونی وزير امور خارجه رژسم صهیونیستی هفته گذشته در مورد مذاکرات با سوريه گفته بود که تل آویو است که درصلح و فضای مسالمت با همسايگان خود زندگی کند ولی سوريه بايد درک کند که نمی تواند درعين حال مناسبات پيشين خود با جمهوری اسلامی ايران و يا با حماس و حزب الله را هم دنبال کند

بشار اسد رييس جمهوری سوريه نیز ضمن ابراز آمادگی برای صلح با اسرائيل برای بازپس گرفتن مناطق اشغالی از اين کشور، تاکيد کرده بود که در هر حال دمشق روابط نزديک خود را با تهران حفظ می کند.

به گزارش آسوشيتدپرس، يک نظر سنجی در اسرائيل نشان می دهد که فقط ۱۹ درصد از اسرائيلی ها موافقند که تمامی بلندی های جولان به سوريه بازگردانده شود در حالی که در ماه گذشته ۳۲ درصد از شهروندان اسرائيلی موافق چنين عملی بودند.

بلندی های جولان، در سال ۱۹۶۷، پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائيل به اشغال اسرائیل در آمد و این کشور هنوز آن را به سوریه پس نداده است.آخرين دور مذاکرات صلح بين دو کشور اسرائیل و سوریه در سال ۲۰۰۰ در مورد سرنوشت بلندی های جولان، موفقيت آميز نبود و نا تمام ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین