کد خبر: ۷۵۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۸
محمدرضا باهنر در نشست جامعه اسلامی مهندسین مطرح کرد؛

ارتباط فیلم‌های هالیوود با سخنان احمدی نژاد

دوم خرداد از یک زلزله 8 ریشتری جلوگیری کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه سخنرانی محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس هفتم عصر دیروز(شنبه) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشت و با اشاره به حماسه دوم خرداد گفت: «دوم خرداد می‌توانست درس‌های زیادی را بدهد و از نکات مثبت آن استفاده شود، دوم خرداد یک زلزله 6-5 ریشتری بود که از یک زلزله بزرگتر 8-7 ریشتری جلوگیری کرد».

نماینده منتخب مجلس هشتم با اشاره به وجود افراد رادیکال در جریان اصلاح‌طلبی آنها را ساختارشکن نامید و گفت: «به هیچ وجه قبول نداریم که همه  جریان اصلاح طلب ساختارشکن هستند و اساس ساختارشکنی در چارچوب رقابت‌های سیاسی و حزبی تعریف نمی‌شود».

وی در ادامه اضافه کرد:‌ «هیچ نظامی این اجازه را نمی‌دهد که اصل نظام با یک روش دموکراتیک تغییر یابد و اینگونه افراد الفبای دموکراسی را نمی‌دانند. اصلاح‌طلبان اساسا چارچوب نظام را قبول دارند».

باهنر با اشاره به وضعیت شکلی و محتوایی مجلس هشتم مدیریت مجلس را برعهده 25 نفر دانست که در ترکیب هیات رئیسه مجلس و ریاست کمیسیون‌ها حضور دارند.

وی درباره بحث شکلی مجلس و انتخابات اعضای هیات رئیسه مجلس گفت: «قرار است مانند انتخابات نمایندگان در خارج از مجلس عمل شود و هر کس می‌خواهد بیاید و ما یکسری شاخص را معین می‌کنیم، مثل مقام علمی و چهره ملی بودن و سابقه نمایندگی و مدیریت‌های کلان و یا تسلط به آیین‌نامه و بعد از آن رقابت صورت می‌گیرد و اگر کسانی برای نائب رئیسی و کارپردازی بیش از 50 درصد آرای قطعی ما را کسب کردند کاندیدای قطعی ما می‌شوند و اگر این مقدار را کسب نکردند انتخابات را به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌کنیم تا ما کاندیداهای رسمی خود را برای جلسه علنی داشته باشیم  بر این اساس ما 12 نفر را معرفی می‌‌کنیم و همه هم حمایت می‌ کنند تا کار جلو برود و کمیسیون‌ها هم ظرف یکماه اول آغاز بکار مجلس تکلیف‌شان روشن می‌شود».

باهنر در مورد بحث ماهوی مجلس هشتم گفت: «در رابطه با سیاست‌های کلان مجلس هشتم غیر از بحث‌های ارزشی و تبعیت از رهبری و هماهنگی قوا و هم افزایی پتانسیل‌های مجلس بر دولت و قوه قضاییه ما دو چراغ راهنما داریم که تعیین کننده مسیر حرکت مجلس هشتم است. اولی سند چشم‌انداز بیست ساله است که مهمترین سند بالادستی بعد از قانون اساسی است و شاخص‌های سیاسی و فرهنگی و بین‌المللی و تورم و اقتصادی آن است و دومی سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی است که در راستای همان سند چشم‌انداز می‌باشد و دولت باید این‌ها را درست اعمال کند».

وی از لحاظ موضوعی به سه مساله مهم اشاره کرد که باید توسط مجلس اساسی هشتم حل شوند و ادامه داد: «مساله اول تورم است. دو سالی طول کشید تا ما دولت را قانع کردیم که مدیریت اقتصاد کشور نیاز به تئوری دارد. بحث ما در رابطه با تورم این بود که باید یک تئوری اقتصادی را پذیرفت تا مملکت را اداره کرد و بعضی از دست اندرکاران اجرایی می‌گفتند که نه، این تئوری‌ها معطل کننده کارهاست. اگر تئوری اقتصادی حاکم نباشد موقع بی‌تئوری‌ای معلوم خواهد شد که پول نفت داشتن خیلی بدتر از پول نفت نداشتن است و هنوز برای عوام این مساله قابل پذیرش نیست که چه طور درآمد نفت بالا می‌رود ولی وضعیت خانواده‌ها بدتر می‌شود و همین بحث مشهوری که یک عده‌ای می‌گفتند ما پول نفت را بر سر سفره مردم می‌آوریم و حالا مردم می‌گویند پول نفت را نخواستیم، بگذارید مثل گذشته زندگی‌مان را بکنیم». 

وی افزود: «تورم یکی از مسائل مهم و کلیدی است و الحمدا... همه قبول کردند که تورم هست و تا دو سه ماه قبل بعضی‌ها باورشان نبود و می‌ گفتند تورم کار یک عده‌ای خاص است که بنگاه‌های معاملاتی قیمت‌ها را بالا بردند و یا بانک‌های خصوصی وام دادند . همه این‌ها موثر است، نمی‌خواهم بگویم که موثر نیست، اما عامل موثر مطلق هیچ کدام از این‌ها نیستند. این گونه حرف‌ها دیگر خیلی خریدار ندارد مخصوصا بین کسانی که عالم و آگاه به مباحث اقتصادی هستند. البته تورم جهانی ناشی از بالا رفتن قیمت نفت آثار خود را بر کشور ما هم خواهد گذاشت مواردی مانند بالارفتن قیمت مواد غذایی و فولاد و مس و آثار خود را تحمیل می‌کند به هر حال بخشی از تورم وارداتی است و بخشی از آن هم قابل پیشگیری است».

باهنر ادامه داد:«برای توقف تورم باید مجلس و دولت با هم تصمیم بگیرند و ظرف سه چهار ماه قابل کنترل است ولی جبران خسارت‌ها یکی دو سال طول می‌کشد».

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد چالش دوم مجلس هشتم، گفت: «دومین مساله توسعه است که در چارچوب اصل 44 و سند چشم‌انداز باید حل شود. در سال‌های اخیر در مساله چشم‌انداز حرکت جامع و موفقی در رفتن به سوی چشم‌انداز نداشتیم و در بخش‌هایی ممکن است حرکت‌هایی شده باشد و حتی اگر افراطی بگوییم، کلا چشم‌انداز در سال‌های اخیر مغفول مانده است».

باهنر چالش سوم پیش‌روی مجلس هشتم را سیاست خارجی دانست و مهمترین مساله این بخش را مساله هسته‌ای خواند و گفت: «اول دسترسی به این فناوری حق مسلم ماست و ما همه تلاش خود را انجام می‌دهیم و از هیچ کوششی در این راه فروگذار نخواهیم کرد و دوم اینکه ما از این فناوری در جهت اهداف نظامی حرکت نخواهیم کرد چون نه اعتقاد داریم و نه نیاز داریم و همه درها برای نظارت مجامع جهانی برای عدم انحراف ما از این فناوری باز است».

وی با اشاره به سیاست‌های داخلی برای استیفای حق هسته‌ای به دو نکته دیگر اشاره کرد و گفت: «ما برای استیفای این حق هزینه لازم را می‌پردازیم و هم مردم و مسئولین و منتخبان مردم پرداخت این هزینه را قبول دارند و نکته دوم اینکه ما این هزینه را نباید با ندانم کاری‌های خود افزایش بدهیم و کسی فکر نکند که با افزایش این هزینه موفقیتش بیشتر می‌شود و افزایش هزینه ممنوع است و حداقل هزینه را باید بپردازیم».

باهنر با اشاره به مسائل پیرامون تغییر مدیران دولت و ترمیم کابینه گفت:‌ «اگر ترمیم کابینه با دقت انجام نشود تبدیل به تهدید می‌شود».

باهنر به دیدار خود با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: «خدمت آقای رئیس جمهور عرض کردم که می‌توان یکی دو سال صبر کرد و بعد با یک جمع‌بندی 8-7 وزیر را عوض کرد و ظرفیت جدیدی برای تقویت کابینه است. ولی اینکه ظرف یکی دو سال همه وزرا احساس کنند که آماده رفتن هستند و افراد بیرون از کابینه احساس کنند که در حال آمدن هستند این فرصت برای دولت نیست و اگر احساس تزلزل در بدنه مدیریت کشور شود. تثبیت مدیریت در 5/1 سال باقی مانده از فرصت مرحله اول دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد باید اتفاق بیفتد».

وی با اشاره به تغییر مدیران و وزرا در دولت نهم اضافه کرد: «مقامات باید احساس امنیت پستی بکنند و برای قدرت بخشی در کار باید این احساس امنیت در بین مدیران باشد که باید مجلس هشتم با تعامل با دولت در جهت آن گام بردارد».

در ادامه این نشست، محمدرضا باهنر به سوالات کتبی حاضران در جلسه پاسخ گفت و در پاسخ به پرسشی درباره سند چشم انداز کشور و بحث تدوین برنامه پنجم توسعه گفت: «در مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های کلی حاکم بر برنامه پنجم تدوین شده است، بخشی از آن نیز به تصویب رسیده است و قسمت کمی از آن باقی مانده است».

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر تحلیل باهنر از تبلیغات علی لاریجانی برای ریاست مجلس که تقویت دولت را از اهداف خود عنوان کرده است، پاسخ داد: «مجلس هفتم با یک عملکرد مشخص متهم به دو مساله کاملا متضاد بود. عده‌ای مجلس را تابع دولت می‌دانستند که هیچ قدرتی از خود نشان نداده است و عده‌ای هم مجلس را عامل کارشکنی درباره طرح‌های دولت می‌دانستند و خود رئیس جمهور خیلی از دست اندرکاران مجلس هفتم گلایه دارند. این دو تحلیل هیچکدام درست نیستند و مجلس هفتم یک کارنامه دارد که نشان می‌دهد همراه با دولت بوده یا مقابل دولت و ما فکر می‌کنیم که مجلس هفتم به اندازه توانش هم استقلال خودش را حفظ کرد و هم مساله هماهنگی با دولت را داشت».

باهنر گفت: «اینکه جناب لاریجانی در تبلیغات خودش گفته ما تقویت و هماهنگی بیشتر با دولت را در مجلس انجام می‌دهیم که این حرف‌ها معمولا حرف‌های کلی است، این اصطلاحات کیفی قابل اندازه‌گیری نیست و من شخص خودم به دلیل آنکه نگران اختلافات مجلس هشتم هستم با هر دو برادر بزرگوار کاندیدای ریاست مجلس مساله را اتمام کردم که بنده موضع شخصی در حمایت از هر کدام از این دو نفر نگیرم و البته هر کسی می‌تواند این  عدم موضع من را تحلیل کند و هر دو بزرگوار قبول کردند که مصلحت نیست بنده موضع رسمی در له و علیه کسی داشته باشم».

وی درباره سیاست کلی نظام و بحث‌های بودجه ضمن توضیحاتی با اشاره به صحبت‌های وزیر بازرگانی و غلامحسین الهام درباره نرخ تورم 70 درصدی گفت: «این حرف یک ادعا است و اگر ما مجلس و دولت نداشتم و اگر هیچ کس نبود شاید این اتفاق می‌افتاد ولی قرار نیست اینگونه باشد و هر کسی یک سری وظایف و اختیاراتی دارد ما معتقدیم اگر مجلس و دولت با هم بهتر کار می‌کردند شاهد این نرخ تورم 22 درصدی نبودیم و در حد 13 درصد قابل کنترل بود».

وی در مورد ورود حداد عادل به بحث ریاست جمهوری گفت: «در این مورد فعلا بحثی نشده است و از 2 تا 3 ماه دیگر اینگونه بحث‌ها آغاز می‌شود و طرح زودهنگام و دیرهنگام آن آفت‌هایی دارد». 

نماینده منتخب مردم تهران درباره انتخاب رئیس مجلس گفت:‌ «از بین حدادعادل و لاریجانی بالاخره یک نفر انتخاب می‌شود ولی مهم اختلافات بعدی است که ما تلاش کردیم با رایزنی و گفت‌وگو جلوی آن گرفته شود».

باهنر همزمانی انتخابات شوراها و مجلس برای دوره بعدی را از بحث‌های مجلس هشتم عنوان کرد که دوره بعدی شوراهای شهر و روستا دو سال و نیم باشد تا همزمان با انتخابات مجلس این افراد نیز انتخاب شوند.

باهنر در خصوص بازداشت یکی از نمایندگان مجلس هفتم به خاطر فساد اخلاقی ضمن تایید آن گفت: «شخص مورد نظر بنا به مصلحت تبلیغات انتخابات مجلس هشتم علیرغم مکاتبه قوه قضاییه با مجلس دیرتر به دادگاه احضار شد ولی در مجلس هشتم نیز رای آورد و چند روز قبل بازداشت شد و ما پیگیر حقوق ایشان هستیم ولی حق را ناحق نمی‌کنیم و ما مکلف به وظیفه اصولگرایی هستیم و اتهام ایشان هم اتهام مهمی است».

وی در خصوص عدم ارائه گزارش هیات تحقیق و تفحص از آموزش عالی کشور و دانشگاه آزاد گفت: «این گزارش نهایتا به تصویب کمیسیون آموزش عالی مجلس نرسید و این تغییر و تفحص برای مجلس آینده ماند و البته اشکالات در دانشگاه آزاد بسیار زیاد است».

وی در خصوص نقش رئیس مجلس آن را شأنی بالاتر از ریاست پارلمان قلمداد کرد که وظایف مهمتری دارد که از جمله عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی و ... است که ضرورتی ندارد حتما جلسه علنی را اداره کند.

وی در خصوص توسعه احزاب و نیاز کشور به آن گفت: «حس ششم من می‌گوید همانطور که تکلیف اصل 44 قانون اساسی با آن همه دعوای سیاسی چپ و راست مشخص شد ظرف 8-7 سال آینده تکلیف سیاسی کشور باید روشن شود و مملکت توسط دو یا سه حزب قدرتمند شناسنامه‌دارو پاسخ‌گو به مردم باید اداره شود».

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با مهم خواندن پیروزی اخیر حزب‌ا... در صحنه سیاسی لبنان به سیاست‌های فرهنگی هالیوود در مقابله با اسلام و کشور ایران اشاره کرد و گفت: «در یکی از فیلم‌های هالیوودی که یک پیشگوی غربی جنگ‌های اول و دوم جهانی و سپس انقلاب اسلامی و ... را پیش‌بینی می‌کند و به قدرت رسیدن یک حاکم جوان، مسلمان، متدین، امام زمانی(عج) را اعلام می‌کند که این حاکم جوان دستور شلیک موشک‌های قاره‌پیما را به کشورهای غربی می‌دهد، خیلی از بچه حزب اللهی‌ها از این فیلم استقبال می‌کردند که هالیوود فیلم خوبی برای تبلیغ جمهوری اسلامی ساخته و شعار می‌دادند. اما این فیلم دقیقا همان چیزی که آمریکا می‌خواست را نشان می‌داد، آمریکا در تبلیغاتش می‌خواهد که ما بگوییم ما بردیم و بعد می‌آییم آنجا را می‌گیریم».  

باهنر در ادامه گفت:‌«شب جشن هسته‌ای در همین اواخر آقای رئیس جمهور صحبت می‌کردند که ما باید در فکر تغییر مدیریت جهان باشیم و بنده با تحلیل خودم این حرف‌ را نمی‌پسندم».

وی افزود: «در جلسه قبلی فراکسیون اصولگرایان ما رئیس جمهور را دعوت کردیم و صحبت‌های خوبی کردند اما واژه‌ای بکار بردند که ما دنبال انهدام مدیریت جهان هستیم، حالا شما این را داشته باشید و از آن طرف فیلم هالیوود را داشته باشید. جالب است ما می‌گوییم حزب‌ا... برده و اسرائیل هم می‌گوید پیروز شده، داستان چی است و این از آن سوالات استراتژیک تبلیغاتی است که باید روی آن فکر کرد».

باهنر همچنین در پاسخ به پرسش دیگری گفت: «بعضی از تبلیغات دولت مصرف داخلی دارد و مصرف خارجی ندارد و بالعکس، در تمام دنیا وقتی آژانس انرژی اتمی تخلفی از کشورها را می‌بیند آن‌ها می‌گویند ما اصلا سانتریفیوژی نداریم در حالی که در کشور ما اعلام می‌کنند ما دو هزار سانتریفیوژ داریم و این خیلی عجیب است و من نمی‌خواهم قضاوت بکنم». 

در حاشیه این نشست محمدرضا باهنر در پاسخ به سوالی در مورد اطلاعیه ماده 10 احزاب درباره مهلت یکماهه به احزاب پروانه‌دار گفت: «ما به سازمان‌ها و سیستم‌های ناظر توصیه می‌کنیم که فراتر از قانون قدم برندارند و فقط در محدوده اختیارات خود عمل کنند».

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب درباره اظهارات یکی از مقامات مسئول در وزارت کشور و اطلاعیه کمیسیون ماده 10 احزاب و مهلت یکماهه احزاب پروانه‌دار برای ارائه مدارک خود و رسیدگی به تخلفات آن ها از جمله ملاقات با سفرای خارجی که تعبیر به انحلال بعضی احزاب شده است، گفت: «در هر صورت احزاب باید در چارچوب نظام کار کنند و پایبند قوانین موضوعه کشور باشند و باید نظارت لازم بر رفتار قانونمند را چه در رابطه با اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال کرد». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
ايشان مزاح فرموده اند
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
منطق آقاي احمدي نژاد را افراد با هوش و عميقاْ مذهبي درك

ميكنند.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
برادر گرامي آقاي مهندس باهنر.در اين سه سال اخير كمتر چنين حرفهاي منطقي و سنجيده اي از شما شنيده شده بود چون شما را آدم بيش از حد سياسي كار مي دانند ولي بايد اين فرمايشات جنابعالي را به فال نيك گرفته و تا اندازه اي اميدوار بودالبته به شرطي كه اين بار بر گفته هايتان ثابت قدم بمانيد و به عبارتي اين عقايد در شما چند صباحي دوام بياورد.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
بنظرم باهنر فقط در جهت گمراه كردن مردم و نمايندگان را اين حرفها رازده است تا شايد باز هم جزو هيپت رپيسه مجلس بماند و از دولت حمايت غير منطقي و مغاير با منافع ملي نمايد. عدم استيضاح وزير بازرگاني با تلاش ايشان صورت گرفت .
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
بنظرم باهنر فقط در جهت گمراه كردن مردم و نمايندگان را اين حرفها رازده است تا شايد باز هم جزو هيپت رپيسه مجلس بماند و از دولت حمايت غير منطقي و مغاير با منافع ملي نمايد. عدم استيضاح وزير بازرگاني با تلاش ايشان صورت گرفت .
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
آقاي ياهنر حق انتقاد از رييس دولت را منطقا ندارد. كسي كه حامي بي چون و چراي وزرا و لوايح بودجه بوده است و با هر گونه مواجهه علمي و قانوني مقابله كرده است بايد فقط سكوت اختيار و آمرزش بطلبد.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
بعضي وقتها بعضي حرفها را نبايد زد . بعضي ها را بعضي وقتها بايد زد . بعضي ها را نبايد زد . بعضي ها را زودتر و بعضي ها را ديرتر بايد زد . مصلحت اينها را قاطي مي كند و بنابراين آقاي باهنر الان با مصلحت حرف مي زنند !
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
اگر تورم 1000٪ هم شود ما از دكتر احمدي نژاد ممنونيم.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
اين چه منطقي است كه اين همه افراد عالم و سياستمدار وتيزهوش بر بي منطقي ايشان صحه ميگذارند ظاهرا اين اخوي پول نفت با لوله 2 اينچ در خونش لوله كشي شده است(اون نفري كه گفته افراد باهوش و مذهبي درك ميكند)
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
آیا کسی هست که نداند آقای باهنراصلی ترین فردی هستند که جایگاه مجلس را ازرأس امور به پایین ترین جای ممکن تنزل دادند؟
دردوره ریاست حداد عادل برمجلس، درواقع باهنر همه کاره مجلس بود وهرروز که امر مهمی مثل رأی اعتماد واستیضاح درمجلس مطرح بودازحداد غایب بودودنبال نخود سیاه و ریاست مجلس با باهنر بود والبته دولت هم با مدیریت ایشان معمولا"پیروز میدان میشد.
سالهاست که باهنربرای همه شناحته شده است والبته [...] هفتم وهشتم نیز فرصت جولان دادن برای امثال ایشان بسیاربوده وخواهد بود. هرچه باشد ایشان درمقابل خواهر زاده محترمشان آقای هاشمی ثمره که الان همه کاره قوه مجریه هستند نیزنمیتوانند بی تفاوت باشند.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
البته اگه منطقي داشته باشه
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۱
0
0
به نظرم آقاي مهندس باهنر آدم با منطق وبا تدبيري است.مگر ما چندتا مثل با هنر داريم؟
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۹
0
0
چه طور تورم 40% زمان [...] اشکالی نداره؟
نه داداش اینکاره نیستی
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۲
0
0
آقاي باهنر شما نمي توانيد به گرد پاي احمدي نژاد و حتي لاريجاني برسيد پس بهتره اينقدر مغرورانه صحبت نكنيد
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۷/۲۵
0
0
همه ي اصولگرايان عزيز گوش بزنگ باشيد ... نفساي آخرتونه!
خاتمي و يارانش در راهند ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین