کد خبر: ۷۵۹۹۶۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
ادعای حمله به صدها پهپاد ایرانی در کرمانشاه

ماجرای حمله پهپادی اسرائیل به کرمانشاه چه بود؟

سپاه پاسداران، انتقام حمله پهپادی اسرائیل به کرمانشاه را گرفت. نشریه اسرائیلی هاآرتص ضمن بازتاب گزارش شبکه تلویزیونی المیادین به نوعی انجام چنین عملیاتی را در غرب ایران مورد تایید قرار داده و مدعی شده که در جریان این حمله صدها هواپیمای بدون سرنشین ایران منهدم شده است.
ماجرای حمله پهپادی اسرائیل به کرمانشاه چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

اقدام نظامی دو ماه پیش علیه یک مقر نظامی ایران در کرمانشاه، از اربیل عراق هدایت شده بود و ایران با موشکباران اخیر، از اسرائیل انتقام گرفت.

المیادین با اعلام این خبر به موضوع حمله موشکی سپاه به ایستگاه موساد در اربیل پرداخت و نوشت: مکانی که توسط ایران موشکباران شد، مقر اصلی اقدامات جاسوسی و نظامی اسرائیل علیه ایران بود و اواخر دی ماه نیز ۶ پهپاد اسرائیلی با هدایت همین مقر، اقدامات خرابکارانه‌ای علیه یک مقر نظامی در کرمانشاه داشته اند.

گفتنی است که اواخر دی ماه ۶ پهپاد اسرائیلی وارد خاک ایران شده و یک پادگان سپاه در چند کیلومتری شهر کرمانشاه( پادگان ماهیدشت) را بمباران می‌کنند اما مسئولان این خبر را تکذیب کرده بودند.

رسانه‌‌های اسرائیلی نیز روز مدعی شدند که در جریان حمله ماه گذشته ارتش اسرائیل به منطقه‌ای نظامی در غرب ایران صدها پهپاد منهدم شدند.

نشریه اسرائیلی هاآرتص ضمن بازتاب گزارش شبکه تلویزیونی المیادین به نوعی انجام چنین عملیاتی را در غرب ایران مورد تایید قرار داده و مدعی شده که در جریان این حمله صدها هواپیمای بدون سرنشین ایران منهدم شده است.

در این گزارش آمده است که تهران اسرائیل را مسئول این حمله می‌داند اما مقامات اسرائیلی هنوز مسئولیت آنرا نپذیرفته‌اند.

نویسنده مقاله هاآرتص سپس می‌افزاید که ایران و اسرائیل تا اوایل هفته جاری و پیش از پخش گزارش شبکه تلویزیونی المیادین از این حمله سخنی به میان نیاورده بودند.

ادعای انهدام صدها پهپاد ایرانی در جریان حمله اسرائیل به یک مقر نظامی در کرمانشاه در حالی از سوی رسانه‌های اسرائیلی مطرح شد که سپاه دو روز پیش اعلام کرد یک «مرکز راهبردی توطئه و شرارت» وابسته به اسرائیل را در اربیل عراق هدف حمله موشک‌های کروز و بالیستیک قرار داده است.

گروه‌های شیعی شبه نظامیِ نزدیک ایران حمله موشکی سپاه به اربیل را واکنشی به حمله اخیر پهپادی اسرائیل به یک پایگاه نظامی در کرمانشاه عنوان کرده بودند.

کتائب حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که حمله پهپادی ماه گذشته اسرائیل به غرب ایران از داخل خاک عراق طراحی و عملیاتی شده است.

از سوی دیگر شبکه المیادین که از رسانه‌های لبنانی نزدیک به ایران شناخته می‌شود روز دوشنبه در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اسرائیل روز ۲۵ بهمن ماه از یک مرکز هدایت عملیات واقع در اربیل اقدامات خرابکارانه‌ای با شش فروند پهپاد علیه یک هدف نظامی در غرب ایران طراحی و اجرا کرده است.

این رسانه‌ لبنانی سپس با اشاره به حمله موشکی شنبه شب سپاه به ساختمانی که گفته می‌شود یک مرکز راهبردی تحت مدیریت اسرائیلی‌ها بوده، مدعی شد که ساختمان هدف قرار گرفته شده همان مکانی است که حمله پهپادی به کرمانشاه از آنجا برنامه‌ریزی و هدایت شده است.

در گزارش المیادین مکان هدف قرار گرفته از سوی سپاه ایران یک مقر بزرگ «امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل» معرفی شده و در ادامه این ادعا مطرح شده که در جریان موشک باران سپاه دست کم چهار افسر اسرائیلی کشته و هفت نفر نیز مجروح شده‌‌اند.

منابع خبری ایران ساعاتی پس از حمله شنبه شب با استناد به منابعی که نامی از آنها برده نشد از کشته شدن دستکم ۹ مامور اسرائیلی خبر داده بودند.

به نوشته یورونیوز، اگر چه مقامات اقلیم کردستان عراق در واکنش به این حمله حضور ماموران اطلاعاتی اسرائیل و وجود مرکز راهبردی عملیات موساد در اربیل را به کلی تکذیب کردند اما برخی منابع عراقی احتمال قرار داشتن یک هسته موساد در ساختمان‌هایی که هدف موشک‌های بالیستیک سپاه قرار گرفت را منتفی نمی‌دانند.

هاآرتص در گزارش خود مدعی شده که ایران در سال های اخیر به طور گسترده از پهپادهای مسلح در حملات به مناطقی از خاورمیانه استفاده کرده است.

این گزارش می‌افزاید که سپاه تعدادی از پهپادهای مسلح خود را به حوثی‌های یمن و شبه‌نظامیان شیعه در عراق و سوریه داده است. علاوه بر این، حزب الله هواپیماهای بدون سرنشین خود را دارد.

نویسنده گزارش سپس به نقل از منابع دفاعی اسرائیل آورده است که ایران از هواپیماهای تهاجمی بدون سرنشین به عنوان بخشی از راه‌حل مقابله با برتری هوایی اسرائیل در درگیری‌های نظامی استفاده می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
16
137
خداوند ...مسئولان کذاب را نصیب اسرائیل کند. خود بخود اسرائیل نابود می شود.
حجت اله زارع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
11
131
سلام
یک فکری هم بحال مفسدان داخلی بکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
30
47
اگه اینطوری بوده که خوب هرزَدی خوردی داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
13
144
رعد و برق شديدي بوده ظاهرا
asde
|
Germany
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
27
166
چرا مانند اونا داخل خاکشان را نزدید،
ترس یا ضعف
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین