کد خبر: ۷۶۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۵

آخرین مخالفت مجلس با برداشت از ذخیره ارزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه مجلس هفتم با دوفوریت لایحه برداشت 25 هزار میلیارد ریال از حساب ذخیره ارزی برای خرید و واردات كالاهای اساسی مخالفت كردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه خود به بررسی لایحه اصلاح جداول شماره 4 و 8 قانون برنامه چهارم توسعه و متمم بودجه سال 1387 كل كشوردر خصوص خشكسالی پرداختند و پس از صحبت‌های موافقین و مخالفین این لایحه، به دو فوریت آن رای ندادند. این لایحه تنها 150 رای موافق داشت. 

دولت در ضرروت ارائه این لایحه دوفوریتی عنوان كرده بود كه با توجه به بروز پدیده خشكسالی در برخی مناطق كشور و همچنین سرمای شدید زمستان گذشته و خسارات وارده به كشاورزان، دامداران و برخی از طبقات دیگر جامعه و نیز ضرورت جبران خسارات ناشی از خشكسالی و سرما‌زدگی و عدم پیش‌بینی اعتبارات لازم در قانون بودجه سال 1387 كل كشور و ضرورت واردات كالاهای اساسی و تنظیم بازار، این لایحه تقدیم مجلس شده است. 

بررسی دو فوریت این لایحه تذكرات تعدادی از نمایندگان را به همراه داشت. نمایدگان معترض معتقد بودند كه الان زمان مناسبی برای بررسی این لایحه نیست و بررسی لایحه‌ای به این اهمیتی باید در زمان مناسب‌تری انجام گیرد كه با توجه به رای منفی نمایندگان، بررسی این لایحه به مجلس هشتم موكول شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
مجلس هفتم كارنامه اي جز تورم سنگين ، گراني ، بيكاري و خفت ملي بر جا نگذاشت .
آخرين آن چشم پوشي از بي عدالتي آشكار جبران حقوق 7 تا 12 درصدي حقوق بگيران در مقابل تورم بالاي20 در صدي بود .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین