کد خبر: ۷۶۰۱۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
صدای ۳ انفجار مهیب در کی‌یف شنیده شد

جنگ اوکراین| روسیه جو بایدن را تحریم کرد| زلنسکی: اوکراین نمی‌تواند به ناتو بپیوندد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هشدار داده است که تبعات جنگ اوکراین می‌تواند منجر به «طوفانی از قحطی» در شماری از کشور‌های جهان شود.
جنگ اوکراین| روسیه جو بایدن را تحریم کرد| زلنسکی: اوکراین نمی‌تواند به ناتو بپیوندد
آفتاب‌‌نیوز :

چهارمین دور از گفتگو‌ها بین روسیه و اوکراین در حالی روز سه‌شنبه ادامه خواهد یافت که ۲۰ روز از آغاز تهاجم نظامی روسیه به همسایه غربی خود می‌گذرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه گفت که ارتش روسیه احتمال به دست گرفتن کنترل «کامل» شهر‌های بزرگ اوکراین را منتفی نمی‌داند. آخرین آمار سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که شمار افرادی که از زمان آغاز جنگ مجبور به فرار از اوکراین شده‌اند به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هشدار داده است که تبعات جنگ اوکراین می‌تواند منجر به «طوفانی از قحطی» در شماری از کشور‌های جهان شود.

تازه ترین اخبار تحولات حمله روسیه به اوکراین را در ادامه می خوانید:

فیلمبردار شبکه فاکس‌نیوز در اوکراین کشته شد

شبکه فاکس نیوز آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد یک فیلمبردار این شبکه به نام پیر زاکرزوسکی در اوکراین کشته و یک خبرنگار دیگرش به نام بنجامین هال مجروح شده است.

بنابر اعلام فاکس‌نیوز، این اکیپ در حال جمع‌اوری اخبار در خارج از کی‌یف پایتخت اوکراین بودند که خودروی آن‌ها هدف آتش قرار گرفت.

روسیه در اقدامی تلافی‌جویانه جو بایدن و پسرش را تحریم کرد

مسکو اعلام کرده است در پاسخ به تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا به خاطر جنگ اوکراین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، پسر او هانتر بایدن و شماری دیگر از مقامات دولتی این کشور را تحریم کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدام اخیر «پیامد اجتناب‌ناپذیر مسیر روس‌هراسانه‌ای است که دولت کنونی آمریکا دنبال می‌کند».

در میان تحریم‌شدگان آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، لوید آستین وزیر دفاع، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده، ویلیام برنز رئیس سازمان سیا، جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید و شش نفر دیگر از نزدیکان رهبران ایالات متحده از ورود به روسیه منع شده‌اند.

اعتراف زلنسکی: باید پذیرفت که اوکراین قادر به پیوستن به ناتو نخواهد بود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه در سخنانی متفاوت از گذشته اعتراف کرد که کشورش قادر نخواهد بود به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو درآید.

آقای زلنسکی همزمان با از سرگیری دور چهارم گفتگو‌ها میان مذاکره کنندگان اوکراینی و روس گفت: «باید بپذیریم» که اوکراین نمی‌تواند به ناتو بپیوندد.

تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو که حتی در قانون اساسی این کشور هم گنجانده شده یکی از بهانه‌های مهم روسیه برای تدارک و انجام حمله نظامی به این کشور بوده است.

رئیس جمهوری اوکراین در جریان نشستی با سران کشور‌های عضو «نیروی اعزامی مشترک»، ائتلافی نظامی به رهبری بریتانیا، ضمن ابراز ناامیدی از پیوستن کشورش به ناتو تصریح کرد: «سال‌ها شنیده‌ایم که در‌ها باز است، اما همزمان شنیده‌ایم که نمی‌توانیم به آن (پیمان ناتو) بپیوندیم. این حقیقت است و باید به رسمیت شناخته شود.»

تحریم‌های تازه واشنگتن علیه روسیه و رئیس جمهوری بلاروس

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌های تازه‌ای را علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس و همسرش و نیز علیه افراد و نهاد‌های روسی به دلیل فساد و نقض حقوق بشر وضع کرده است.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این تحریم‌ها الکساندر لوکاشنکو «رئیس یک دولت فاسد در بلاروس که اطرافیان وی و نزدیکان دولت از شبکه حمایتی‌اش منتفع می‌شوند» و نیز همسرش را شامل می‌شود.

بر اساس آنچه در این بیانیه آمده، علاوه بر رئیس جمهوری بلاروس و همسرش، چهار فرد و یک سازمان روسی نیز هدف تحریم‌های تازه واشنگتن قرار گرفته اند.

حدود ۲ هزار خودرو از ماریوپلِ تحت محاصره خارج شدند

مقامات اوکراینی تایید کردند که حدود ۲ هزار خودور موفق شدند روز سه‌شنبه از طریق یک دالان بشردوستانه شهر بندری ماریوپل را ترک کنند.

عملیات تخلیه خودرو‌ها در حالی انجام شده که شهر ماریوپل همچنان تحت محاصره نیرو‌های روسیه و جدایی طلبان تحت حمایت مسکو قرار دارد و ایجاد دالان انسانی طی روز‌های گذشته به دلیل نقض آتش‌بس و از سرگیری حملات امکان پذیر گزارش نشده بود.

شورای شهر ماریوپول با اعلام خروج حدود ۲ هزار خودرو از شهر یادآور شده است که حدود «دو هزار خودروی دیگر در خروجی شهر منتظر ترک محل هستند.»

فرانسه از روزنامه‌نگار معترض روس «حمایت کنسولی» می‌کند

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که کشورش حاضر است از روزنامه‌نگار زن روس که به هنگام پخش زنده خبر از یک کانال تلویزیونی کشورش با در دست داشتن پلاکاری به جنگ در اوکراین اعتراض کرده بود «حمایت کنسولی» کند.

رئیس جمهوری فرانسه ضمن درخواست از مسکو برای روشنگری در باره وضعیت این روزنامه نگار معترض گفته است که کشورش چه از طریق حمایت کنسولی در سفارت و چه از راه اعطای پناهندگی مهیای حمایت از او است.

از سوی دیگر وکیل این روزنامه نگار روس که نام وی «مارینا اووسیانیکوا» عنوان شده به خبرگزاری فرانسه گفت که ممکن است برای موکلش مجازات ۱۵ سال حبس بریده شود.

این وکیل دادگستری افزود: «احتمال زیادی وجود دارد که مقامات از این موضوع برای ساکت کردن معترضان دیگر استفاده کنند.»

گفتگو میان هئیت‌های مذاکره کننده روس و اوکراینی از سر گرفته شد

یک مقام ارشد اوکراینی روز سه‌شنبه از شروع دور چهارم مذاکرات با هئیت روس خبر داد و بار دیگر بر خواست کشورش مبنی بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری پیش از حل مشکلات موجود تاکید کرد.

میخائیلو پودولیاک، مذاکره کننده ارشد و مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با انتشار توییتی خبر داد: «مذاکرات در جریان است.»

وی در ادامه یادآور شد که «آتش‌بس و خروج نیرو‌های روسیه از خاک اوکراین» در فهرست محور‌های اصلی مذاکرات قرار دارد.

چهارمین دور گفتگو‌ها میان هیئت‌های مذاکره کننده روسیه و اوکراین پس از وقفه‌ای یک روزه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است.

دو طرف در پایان دور سوم با اشاره به پاره‌ای مسائل فنی از توقف یک روزه خبرداده و با وعده از سرگیری گفتگو‌ها در روز سه‌شنبه از هم جدا شده بودند.

مذاکرات بین مسکو و کی‌یف روز دوشنبه به‌صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد. هیأت‌ها برای «وقفه فنی» با وعده از سرگیری مذاکرات در روز سه شنبه از هم جدا شده بودند.

هر دو طرف مناقشه طی روز‌های اخیر نسبت به سرانجام مذاکرات ابراز خوش‌بینی کرده بودند، اگرچه کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که انجام هرگونه «پیش‌بینی» و گمانه زنی در خصوص نتیجه مذاکرات هنوز زود است.

یکی از مشاوران ریاست جمهوری اوکراین امکان دستیابی به توافق صلح را تا ماه مه و شاید «خیلی زودتر از آن» پیش‌بینی کرده است.

زلنسکی خطاب به رهبران اروپای شمالی: با کمک به ما می‌توانید به خودتان کمک کنید

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در نشستی مجازی با رهبران نیروی مشترک اعزامی گفت که کشور‌های اروپای شمالی با کمک به اوکراین می‌توانند به خودشان کمک کنند.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که کشورش به سرعت در حال استفاده از سلاح‌ها و تجهیزاتی است که کشور‌های غربی در اختیارش گذاشتند. وی همچنین خواستار اعمال تحریم تجاری کامل علیه روسیه شد.

نیروی مشترک اعزامی گروهی متشکل از ۱۰ کشور اروپای شمالی به رهبری بریتانیا است. شماری از کشور‌های عضو ناتو از جمله کشو‌های حوزه دریای بالتیک به همراه سوئد و فنلاند که عضو ناتو نیستند در این گروه حضور دارند.

ایتالیا توافقی ۱۰ میلیون یورویی با مولداوی برای کمک به پناهجویان اوکراینی امضاء کرد

دولت ایتالیا با مولدوای، فقیرترین کشور اروپا توافقی ۱۰ میلیون یورویی در راستای کمک به پناهجویان اوکراینی امضاء کرد.

لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا این توافق را در جریان سفر به مولداوی امضاء کرد. او قرار است در جریان سفر به مولداوی محموله کمک‌های بشردوستانه برای پناهجویان اوکراینی را به مولداوی تحویل دهد.

وزارت دفاع روسیه ویدئویی از حمله پهپادی در اوکراین منتشر کرد

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه ویدئویی منتشر کرد که به گفته این وزارتخانه حمله پهپادی به تجهیزات نظامی اوکراین را نشان می‌دهد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: روسیه هزاران سوری را برای جنگ اوکراین به خدمت می‌گیرد

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید روسیه فهرستی ۴۰ هزار نفری از اعضای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان نزدیک به آن برای اعزام به جنگ اوکراین تهیه کرده است.

کاخ کرملین چهار روز پیش گفت که از حضور داوطلبان از جمله اتباع سوری در کنار نظامیان خود در جنگ اوکراین استقبال می‌کند. به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه مقامات روس به اعضای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان آن وعده داده‌اند که به ازای حضور در جنگ اوکراین رقمی معادل هزار یورو دریافت خواهند کرده‌اند.

این در حالی است که سربازان ارتش سوریه و شبه‌نظامیان وابسته به آن ماهانه رقمی معادل ۱۳ تا ۳۲ یورو دریافت می‌کنند.

شمار قربانیان حمله به برج تلویزیونی در غرب اوکراین به ۱۹ نفر رسید

مقامات اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کردند که شمار قربانیان حمله روسیه به برج تلویزیونی آنتوپول در نزدیکی شهر ریونه در غرب این کشور به ۱۹ نفر رسید.

بنا به اعلام مسئولان محلی در حمله راکتی روسیه به این برج تلویزیونی ۱۹ نفر کشته و ۹ نفر مجروح شدند.

آنتوپول تنها ۱۶۰ کیلومتر با مرز لهستان که عضو ناتو است فاصله دارد.

تحریم‌های تجاری بریتانیا علیه روسیه؛ ودکای روسی در فهرست تحریم‌ها است

دولت بریتانیا روز سه‌شنبه در اعتراض به تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تحریم‌هایی تجاری علیه مسکو وضع کرد. ودکای روسی از جمله کالا‌هایی است که نام آن در میان محصولات تحریم‌شده دیده می‌شود.

سازمان بین‌المللی مهاجرت: شمار پناهجویان اوکراینی از ۳ میلیون نفر فراتر رفت

سازمان بین‌المللی مهاجرت روز سه‌شنبه اعلام کرد که شمار پناهجویان اوکراینی از سه میلیون نفر فراتر رفته است.

نزدیک به ۸۹ هزار بریتانیایی برای پذیرش پناهجویان اوکراینی در خانه خود ابراز آمادگی کردند

تنها یک روز پس از اعلام برنامه دولت بریتانیا برای پذیرش پناهجویان اوکراینی نزدیک به ۸۹ هزار نفر از بریتانیایی‌ها برای پذیرش این پناهجویان در خانه‌های خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

در طرح دولت بریتانیا پیش‌بینی شده است افرادی که حاضر به پذیرش پناهجویان اوکراینی در خانه خود شوند رقمی معادل ۴۱۸ یورو دریافت خواهند کرد و در مقابل باید تضمین دهند که پناهجوی اوکراینی را به مدت شش ماه در خانه خود خواهند پذیرفت.

دادستانی روسیه برای ناوالنی درخواست حکم ۱۳ سال زندان کرد

خبرگزاری‌های روسیه روز سه‌شنبه گزارش دادند که دادستانی این کشور برای الکسی ناوالنی، مخالف سرشناس ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درخواست صدور حکم ۱۳ سال زندان کرد.

صندوق کودکان ملل متحد: هر ثانیه یک کودک در اوکراین آواره می‌شود

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز سه‌شنبه اعلام کرد که هر ثانیه یک کودک در اوکراین آواره می‌شود.

مقامات اوکراینی: فرودگاه دنیپرو در حملات روسیه به شکل گسترده آسیب دید

شماری از مقامات محلی در شرق اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کردند که فرودگاه دنیپرو در جریان دو حمله شبانه نظامیان روس «به شکل گسترده» آسیب دید.

فرماندار منطقه‌ای که فرودگاه دنیپرو در آن واقع شده است گفت: «دشمن در طول شب به فرودگاه دنیپرو حمله کرد. دو حمله انجام شد. باند فرود و برخاستن هر دو تخریب شدند. ترمینال فرودگاه هم آسیب دیده است. تخریب‌های گسترده صورت گرفته است.»

شهردار کی‌یف: منع رفت و آمد ۳۶ ساعته به اجرا در می‌آید

شهردار کی‌یف، پایتخت اوکراین روز سه‌شنبه گفت که از پایان روز تا صبح روز پنجشنبه مقررات منع رفت و آمد در شهر به مدت ۳۶ ساعت به اجرا در خواهد آمد.

بوریس جانسون: غرب به اعتیاد به نفت و گاز روسی پایان دهد

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز سه‌شنبه در آستانه سفر به عربستان سعودی از کشور‌های غربی خواست تا به «اعتیاد» به نفت و گاز روسی پایان دهند.

نخست‌وزیر بریتانیا در مقاله‌ای که در روزنامه دیلی تلگراف به چاپ رسیده تاکید کرده که کشور‌های غربی در سال ۲۰۱۴ «اشتباه وحشتناکی» در مقابل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مرتکب شدند. وی افزوده است که غربی‌ها نباید پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بر میزان وابستگی خود به نفت و گاز روسیه می‌افزودند.

مقام اوکراینی: جنگ احتمالا تا اوایل ماه مه تمام می‌شود

اولکسی آرستوویچ، مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید جنگ در کشورش احتمالا تا اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) به پایان خواهد رسید.

وی افزود که روسیه احتمالا تا آن زمان دیگر منابع لازم برای ادامه جنگ را در اختیار نخواهد داشت.

مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید کرد که مدت زمان جنگ به میزان اراده کرملین برای اختصاص منابع به تهاجم نظامی به اوکراین بستگی خواهد داشت. او درباره زمان پایان جنگ اظهار داشت: «فکر کنم دیرتر از ماه مه نخواهد بود. اوایل ماه مه! تا آن موقع توافق صلح خواهیم داشت! شاید هم زودتر! من به دیرترین تاریخ احتمالی اشاره می‌کنم.»

وزیر فرانسوی: ۱۵ هزار آواره از اوکراین وارد فرانسه شده‌اند

مارلن شیاپا، وزیر امور شهروندی فرانسه می‌گوید از زمان حمله روسیه به اوکراین تاکنون ۱۵ هزار نفر از آوارگان این کشور وارد فرانسه شده‌اند.

وی افزود که اکثر این افراد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. وزیر امور شهروندی فرانسه تاکید کرد که ۱۵ هزار نفری که وارد این کشور شده‌اند «آواره» محسوب می‌شوند و هنوز عنوان «پناهنده» ندارند.

مارلن شیاپا تاکید کرد که اعطای عنوان پناهنده به آوارگان اوکراینی ممکن است چند ماه طول بکشد.

وزیر امور شهروندی فرانسه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه پذیرش اتباع اوکراینی در فرانسه به دلیل «اروپایی، سفیدپوست و مسیحی» بودن آن‌ها متفاوت از شهروندان دیگر کشور‌های جنگزده است گفت: «برای افغانستان هم ما به همین شکل بسیج شده بودیم.»

سفر رهبران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی به کی‌یف

دولت لهستان اعلام کرد که سفر ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر این کشور به اوکراین در راستای ابراز همبستگی «بی، چون و چرای» اتحادیه اروپا با این کشور انجام می‌شود. نخست‌وزیر لهستان قرار است روز سه‌شنبه به همراه همتایانش از جمهوری چک و اسلوونی به کی‌یف سفر کند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که پایتخت اوکراین از ساعات اولیه روز سه‌شنبه با حملات توپخانه‌ای روسیه روبرو است. امدادگران در کی‌یف می‌گویند دستکم دو نفر در حملات روز سه‌شنبه کشته شده‌اند.

رهبران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی قرار است در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار کنند.
هر سه کشور لهستان، جمهوری چک و اسلوونی عضو ناتو هستند.

وزیر خارجه چین: تاثیرپذیری از تحریم‌ها علیه روسیه را رد می‌کنیم

وانگ یی، وزیر خارجه چین می‌گوید کشورش تاثیرپذیری از تحریم‌های وضع شده از سوی کشور‌های غربی علیه روسیه را رد می‌کند.

وی در جریان گفتگوی تلفنی با همتای اسپانیایی خود اظهار داشت: «چین در بحران اوکراین جانبدار نیست و نمی‌خواهد تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گیرد.»

معترضان برای مدتی کوتاه خانه مجلل یک الیگارک روس را در لندن تسخیر کردند

گروهی از معترضان روز دوشنبه برای مدت کوتاهی خانه مجلل آلگ دریپاسکا، الیگارک روس را در لندن تسخیر کردند.

معترضان از دیوار‌های این عمارت مجلل پرچم اوکراین و بنری که بر روی آن عبارت «این ملک آزاد شد» نوشته بود آویزان کردند.

پلیس لندن مدتی بعد با حضور در محل چهار معترض را بازداشت کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: جریان برق نیروگاه چرنوبیل وصل شد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که برق نیروگاه چرنوبیل که بیش از سه دهه پیش محل ناگوارترین سانحه هسته‌ای جهان بود وصل شده است.

بنا به اعلام این نهاد بین‌المللی مقامات اوکراین وصل جریان برق به این نیروگاه را به آژانس اطلاع داده‌اند. بنا به همین گزارش مقامات اوکراین دلیل قطع جریان الکتریسیته به مرکز چرنوبیل را آسیب‌های وارده به خطوط انتقال برق از طرف «نیرو‌های اشغالگر» ذکر کرده‌اند.

در جریان انفجار راکتور هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ میلادی صد‌ها نفر کشته شدند.

گروه‌های امدادرسان: دو منطقه مسکونی کی‌یف مورد حمله قرار گرفت

گروه‌های امدادرسان در کی‌یف، پایتخت اوکراین می‌گویند دو منطقه مسکونی این شهر صبح روز سه‌شنبه مورد حمله قرار گرفت. ارتش اوکراین این حملات را از نوع توپخانه‌ای توصیف کرد.

بنا به گزارش‌ها ساختمانی ۹ طبقه در شمال غربی کی‌یف هدف یکی از این حملات بود. امدادگران می‌گویند که دستکم دو نفر در حملات صبح روز سه‌شنبه به کی‌یف کشته شدند.

حملات توپخانه‌ای به منطق مسکونی کی‌یف در حالی صورت می‌گیرد که بر شدت درگیری‌ها در اطراف پایتخت اوکراین افزوده شده است.

حملات روز دوشنبه به کی‌یف نیز شماری کشته و مجروح بر جای گذاشته بود.

ناسا: فضانورد آمریکایی حتما با فضاپیمای سویوز از ایستگاه فضایی بین‌المللی باز می‌گردد

ناسا روز دوشنبه ابراز اطمینان کرد که فضانورد آمریکایی حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی طبق برنامه از پیش برنامه‌ریزی‌شده طی هفته‌های آینده با فضاپیمای روسی سویوز به زمین باز خواهد گشت.

به گفته مسئولان ناسا همکاری تنگاتنگ آن‌ها با مقامات فضایی روسیه با وجود افزایش تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو همچنان ادامه دارد.

فضانورد آمریکایی حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی از ماه آوریل سال ۲۰۲۱ در این ایستگاه به سر می‌برد و قرار است روز ۳۰ مارس به زمین بازگردد.

فضاپیما‌های سویوز طی نزدیک به یک دهه تنها راه رفت و آمد بین زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی بودند.

اعتراض به جنگ اوکراین در جریان پخش زنده تلویزیون روسیه

یک زن معترض به حمله نظامی روسیه به اوکراین دوشنبه شب در جریان پخش زنده پربیننده‌ترین برنامه خبری تلویزیون روسیه با پلاکاردی در مقابل دوربین ظاهر شد.

یک سازمان غیردولتی مدافع حقوق بشر در روسیه نام این زن معترض را مارینا اووسیانیکووا اعلام کرد. بنا به همین گزارش او یکی از کارمندان شبکه تلویزیونی «پروی کانال» است.

گزارش‌ها حاکی است که این زن معترض پس از حضور کوتاهش در مقابل دوربین بازداشت شد و به کمیساریای پلیس انتقال یافت.

بر روی پلاکاردی که مارینا اووسیانیکووا در دست داشت نوشته شده بود: «نه به جنگ! تبلیغات سیاسی را باور نکنید! به شما در اینجا دروغ می‌گویند.»

تنها استفاده از واژه «جنگ» برای توصیف حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌تواند منجر به صدور حکم ۱۵ حبس برای معترضان در روسیه شود.

صدای ۳ انفجار مهیب در مرکز کی‌یف شنیده شد

گزارش‌ها از کی‌یف، پایتخت اوکراین از شنیده شدن صدای دست‌کم سه انفجار مهیب در مرکز این شهر حکایت دارد. هنوز منشاء این انفجار‌ها که صبح روز سه‌شنبه روی داد مشخص نیست.

هنوز هیچ کدام از منابع رسمی درباره وقوع انفجار در کی‌یف اظهارنظری نکرده‌اند.

بیش از نیمی از سه میلیون نفر از جمعیت کی‌یف از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین از این شهر خارج شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
0
12
نابود باد متجاوز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
1
6
از آفتاب و آفتابیون عزیز تقاضا داریم همانطور که اینستاگرام و فیسبوک برای مدتی محدود کردن کامنت های کاربران در مورد پوتین و روسیه را به حالت تعلیق درآورده اند، اجازه دهند مردم داغدار از ظلم این کشور، هرآنچه را که میخواهند در مورد این ملعون متجاوز و کشورش بیان کنند.
ناشناس ۱
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
6
2
باید از حق طرفداری کرد در حمله به اوکراین حق با روسیه بود چرا آمریکا میخواهد ناتو را به سمت شرق گسترش و مرز این گسترش ناتو کجاست؟ چرا آزمایشگاههای بیو لوژی در حد گسترده در اوکراین وجود داره ؟اگر روسیه در این جنگ شکست بخوره یعنی کشورهای شرقی شکست خورده اند،یعنی هم چین شکست خورده هم ایران ، و روسیه این همه هزینه از جمله تحریمهای بی سابقه میپزیره تا امپریالیست جهانی شکست بده و ولی متاسفانه عده ای از امپریالیست جهانی طرفداری میکنند .من توصیه ام به مقامات روسیه این هست اگه احساس کردید دارید در جنگ شکست میخوریید جنگ جهانی شروع کنید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین