کد خبر: ۷۶۰۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۰
حمید رضا اصفی:

تهمتهای اتو شیلی بر علیه رئیس جمهوری جدید ایران بدون پایه و مسخره میباشند

آفتاب‌‌نیوز : آصفی گفت: چنین اظهاراتی بی حرمتی به ملت ایرانست که در انتخابات احمدی نژاد را بعنوان رئیس جمهور منتخب خود برگزیده اند. 

اتو شیلی قبلا در مصاحبه ای با هفته نامه المانی اشپیگل در مورد انتخابات گفته بود: حالا وقتی که ما میشنویم که ایران و عراق با همدیگر نزدیکتر همکاری میکنند و در تهران یک شخص بنیادگرا به قدرت رسیده است که از او نمیتوان اطمینان حاصل نمود که ایا او از تروریسم فاصله خواهد گرفت, همه اینها در مجموع پرسپکتیوهای نگران کننده ای هستند. 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۸۴/۰۴/۳۱
0
0
سلام
بر اساس نقل خبرگزاريها وزير آلماني گفته است عدم ارتباط آقاي احمدي نژاد با تروريسم قطعي نيست. بررسي دقيق تر گفته هاي وزير آلماني حاكي از آنست كه وي قضاوتي در مورد آقاي احمدي نژاد و رابطه وي با تروريسم نداشته است. اين اظهارات به هيچ رو متهم ساختن آقاي احمدي نژاد به تروريسم نيست.
طبيعي است كه چنين اظهاراتي اهانت آميز و نيازمند پاسخ يوده است ولي بايد در همان چارچوب پاسخ داده ميشد. درحالي كه سخنگوي وزارت خارجه بنا به دلايلي خاص عنان اختيار از كف داده و طرف آلماني را مستقيما تحت تاثير صهيونيستها و نيازمند آموزش دموكراسي دانسته و با لحن سرزنش آميزي اظهارات او را مسخره دانسته است.
مسلما چنانچه جناب آصفي نيز با رعايت آداب ديپلماتيك و با همان سبك و سياق طرف آلماني پاسخ وي را ميداد امروز شاهد اظهارات اهانت بار سخنگوي وزارت كشور آلمان و بروز علايم تيرگي در روابط نبوديم.
البته پيام سوم تير اصولگرايي و اتخاذ مواضع قاطع در برابر بيگانگان بود ولي حتما ميان اصولگرايي و اتخاذ مواضع نسنجيده و شوراندن ديگران عليه كشور و رپيس جمهور منتخب تفاوت هاي زيادي وجود دارد و همراهي با دولت جديد نيازمند دقت بيشتر در اظهار نظرهاست.
چند روز قبل نيز در اثر همين بي دقتي ها برخي مقامات كشورهاي عربي و اتحاديه عرب مواضع تندي عليه كشورمان اتخاذ كرده و مشكل ديگري را آفريدند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین