کد خبر: ۷۶۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۳
جوانفكر:

داریم هزینه فضای آزاد مطبوعاتی را می پردازیم

تعطیلی روزنامه‌ها ربطی به دولت ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: جوانفکر گفت: «فضای آزاد مطبوعاتی در کشور وجود دارد و ما داریم هزینه آن را می‌پردازیم».

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد، در نشستی با دانشجویان دانشگاه زنجان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص تورم گفت: «ما وارث یک تورم دیرینه هستیم».

علی اکبر جوانفکر در این نشست در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان با مضمون چرا رییس جمهوری حقیقت را همواره منکر می‌شود و به عنوان مثال می‌گوید در جامعه تورم وجود ندارد، گفت: «احمدی نژاد هرگز منکر وجود تورم در جامعه نشده، بلکه به ریشه‌ها و دلایل تورم اشاره کرده است».

وی افزود: «تورم بعنوان یک واقعیت درگذشته نیز بوده است و این دولت برای مهار آن تلاش می‌کند».

جوانفکر تورم را فرامنطقه‌ای و جهانی دانست و افزود: «به خاطر وجود تورم در سطح جهانی، دولت‌های بسیاری متزلزل شده‌اند، ولی دولت ایران تمهیداتی را برای مهار آن فراهم کرده است».

وی ریشه یابی دلایل تورم را ضروری دانست و افزود: «علاوه بر تورم حاکم بر جهان، عده‌ای نیز در ایران دارند فضاسازی می‌کنند و با ایجاد فضای روانی همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهند و به تورم دامن می زنند».

جوانفکر در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان با این مضمون که چرا با وجود شمار زیادی افراد محروم در کشور این همه کمک‌های غیرلازم به کشورهای فلسطین، عراق، لبنان و .. می‌شود و آیا این ظلم به مردم ایران نیست ؟ گفت: «وقتی می‌بینید که حزب الله و جوانان لبنانی در مقابل اسراییل که دشمن شماره یک ملت ایران است جان خود را فدا می‌کنند، شما بعنوان مسلمان می‌توانید دست روی دست بگذارید و بگویید به من چه مربوط است»؟

مشاور رسانه‌ای و اطلاع رسانی احمدی‌نژاد در این نشست و در جواب دانشجویی که گفت آنها (لبنانی ها) نه برای ایران بلکه به خاطر سرزمین خود می‌جنگند، به حمایت ‪ ۶۰‬ساله سران آمریکا از رژیم نژادپرست اسراییل اشاره کرد و افزود: «این درحالی است که دین و زبان آنها با یکدیگر فرق دارد».

مهدی کلهر افزود: “ایران و لبنان به لحاظ نژادی، دینی، منطقه‌ای و منافع منطقه‌ای دارای مشترکاتی هستند و یک خویشاوندی فرهنگی و تاریخی میان این دو وجود دارد، ولی تبلیغات غربی‌ها باعث شده است که ما می‌گوییم آنها ( لبنانی ها) از سرزمین خود دفاع می‌کنند».

مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد در این نشست در پاسخ به سووال دانشجویی در خصوص مهمترین دستاورد دولت نهم، گفت: «من فکر می‌کنم مهمترین دستاورد این دولت، واقعی شدن مشکلات برای قوه مجریه است که از طریق انجام سفرهای استانی امکانپذیر شد».

در ادامه جوانفکر نیز در پاسخ به دانشجوی دیگری که معتقد بود فضای باز مطبوعاتی در دولت نهم نسبت به دولت هشتم کمتر شده است، گفت: «فضای آزاد مطبوعاتی در کشور وجود دارد و ما داریم هزینه آن را می پردازیم».

جوانفکر با بیان اینکه مهم تضمین اصل آزادی بوده و الحمدالله درکشور هم وجود دارد، گفت: «البته خیلی از رسانه‌های کشور در شان این ملت نیستند و لازم است از وضعیت فعلی خارج شوند».

وی، آسیب شناسی توسط این رسانه‌ها را لازمه خروج از وضعیت فعلی بیان کرد و اظهارداشت: «معتقد هستیم که با برخورد و حذف، مشکل حل نمی‌شود».

جوانفکر، در پاسخ به دانشجویی که سوال کرد دولت نهم کاستی‌ها را به پای دولت‌های قبل می‌نویسد، گفت: «دولت برای اینکه روبه جلو حرکت کند باید آسیب‌های گذشته را بررسی ومشکلات را حل کند و این به معنی تضعیف گذشتگان و زیرسووال بردن عملکرد دولت‌های قبل نیست» .

وی، درپاسخ به سووال دانشجوی دیگری که پرسید دولت چرا امکانات کافی در اختیار نخبگان قرار نمی‌دهد؟ از تشکیل معاونت رییس جمهوری در امور علمی به عنوان راهکار جدی دولت نهم برای توجه به نخبگان یاد کرد.

جوانفکر همچنین در پاسخ به دانشجویی که از تنگ شدن فضای مطبوعاتی و توقیف نشریات دانشجویی گله مند بود، گفت: «اگر منصفانه قضاوت کنیم، فضای مطبوعاتی کشور تنگ نشده است».

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری با یادآوری اینکه تعطیلی روزنامه‌ها ربطی به دولت ندارد، افزود: «اینکار توسط هیات هفت نفره‌ای انجام می‌شود که تنها یکی از آنها عضو دولت است».

وی، درخصوص مقابله دولت نهم با مفاسد گفت: «رویکردها در دولت‌ها مهم است، در دولت نهم افرادی مثل شهرام جزایری نمی‌توانند بروز و ظهور کنند».

جوانفکر، تاکید کرد: «دولت در مبارزه با مافیا نیز سنگر به سنگر پیش روی می‌کند و به تلاش خود برای از بین بردن آن ادامه می‌دهد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین