کد خبر: ۷۶۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۰
صادق‌زاده در گفتگو با آفتاب مطرح کرد:

مجلس هفتم ضعیف ترین مجلس بعد از انقلاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صادق زاده گفت: «تعامل یکطرفه‌ای که مجلس با دولت نهم داشت و به ویژه ضعف نظارتی مجلس هفتم که متاسفانه با آن تعامل یک طرفه که هیات رئیسه با دولت داشت مجلس هفتم را در بعد نظارتی جز ضعیف‌ترین مجالس بعد از انقلاب می‌توان معرفی کرد».

رمضانعلی صادق‌زاده نماینده رشت در مجلس هفتم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب با اشاره به عدم تحقق شعارهای مجلس هفتم در پایان کارش گفت: «مجلس هفتم با شعار توسعه اقتصادی و ارتقا سطح معیشتی مردم و رفع مشکلات اقتصادی مردم تشکیل شد».

وی افزود:‌«با وجود این شعارها اولین طرح‌هایی که در مجلس هفتم بررسی شد طرح تثبیت قیمت‌ها بود اما متاسفانه در پایان مجلس آنچه را که مجلس براساس آن تشکیل شده بود نتوانست به آنها برسد و اگر روال گذشته طی می‌شد و کنترل تورم با همان نظم گذشته پیش می‌رفت شاید اکنون تورم و گرانی خیلی کمتر از شرایط کنونی بود».

عضو فراکسیون اقلیت تصریح کرد: «تعامل یکطرفه‌ای که مجلس با دولت نهم داشت و به ویژه ضعف نظارتی مجلس هفتم که متاسفانه با آن تعامل یک طرفه که هیات رئیسه با دولت داشت مجلس هفتم را در بعد نظارتی جز ضعیف‌ترین مجالس بعد از انقلاب می‌توان معرفی کرد».

وی ادامه داد: «استیضاح‌های بی‌نتیجه و عدم تمکین دولت به قوانین مصوب مجلس نشان می‌دهد که تعاملی که میان دولت و مجلس بود دو طرفه نبود و حجم تذکرات و سوال از دولتیان به قدری در مجلس هفتم زیاد بود که کاربرد خودش را از دست داد. اگر در گذشته وزیر با سوالی روبرو می‌شد به رایزنی با نمایندگان می‌پرداخت که آن سوال مطرح نشود اما اکنون به دلیل حجم بالای سوالات بسیاری از سوالات اصلا در مجلس مطرح نشد».

صادق‌زاده اظهار داشت: «سیاست‌هایی که دولت نهم در زمینه اقتصادی اتخاذ کرد، مجلس هفتم هم متاسفانه با آن همراهی کرد و در اعمال اهرم نظارتی هم با دولت کوتاه آمد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین