کد خبر: ۷۶۱۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۰

نگرانی آژانس از اتهامات وارده به ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگرانی خود از آنچه‌که پنهان کاری ایران در ارائه اطلاعات هسته‌ای و مخالفت تهران با درخواست‌های آژانس مبنی بر توقف غنی‌سازی اورانیوم دانسته‌اند،ابراز کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «محمد البرادعی» دبیر کل آژانس انرژی اتمی در گزارشی که دوشنبه منتشر شد اعلام کرد:« اگر ایران خواستار قانع نمودن جامعه بین‌المللی در زمینه پرونده هسته‌ای خود است باید اطلاعات درستی را ارائه دهد».

این گزارش در هیات ناظران آژانس در 6-2 ژوئن (13 تا 17 خرداد) مورد بحث و بررسی قرارخواهد گرفت. در این گزارش اذعان شده ایران از تعلیق غنی سازی اورانیوم خودداری کرده است».

براساس این گزارش توضیحات زیادی از ایران درخواست شده است تا به مطالعات و سایر فعالیت هایی که به ادعای آنان با جهت گیری نظامی دنبال می شود پاسخ دهد.

در ادامه این گزارش آمده است :«از ایران انتظار می‌رود توضیحات بیشتری را برای برطرف نمودن این اتهامات و همچنین در باره تحقیقات نظامی – اتمی ارائه دهد».

در ادامه ادعا شده است: «اتهامات مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای،باعث نگرانی جدی آژانس است و روشنی این موضوع  آینده و گذشته فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تحت الشعاع قرار خواهد داد».

همچنین در این گزارش ادعا شده است: «آژانس به بررسی‌های اطلاعاتی که از سوی ایران ارائه شده ادامه خواهد داد. در عین حال ایران اطلاعات کافی را در اختیار آژانس قرار نداده است و اطلاعات اضافه درباره فعالیتهای تسلیحاتی ایران می‌تواند به این شبهات نور تازه‌ای بتاباند».

شایان ذکر است سه هزار و 500 سانتریفوژ برای غنی سازی اورانیوم در تاسیسات اتمی نطنز در چارچوب برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران فعالیت می‌کنند و مسئولان جمهوری اسلامی ایران همواره این‌گونه اتهامات را بی‌پایه خوانده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین