کد خبر: ۷۶۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۱
رئیس سنی مجلس شورای اسلامی :

ملت هرگونه تهدید علیه منافع ملی را به سخره خواهد گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سنی مجلس هشتم گفت:« ملت بزرگ ایران و قوای مسلح جمهوری اسلامی هر گونه تهدید علیه منافع ملی خود را به سخره می‌گیرند و در عین حال به هر كسی كه فكر تجاوز به مرزهای ایران اسلامی داشته باشد، درس عبرتی فراموش نشدنی خواهند داد».

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ،محمد تقی رهبر منتخب مردم اصفهان در مجلس هشتم ورئیس سنی جلسه افتتاحیه مجلس با تاکید بر اینکه مجلس هفتم كارنامه قابل قبولی از خود ارائه كرد، افزود:« برای نمایندگان مجلس هفتم باعث افتخار است كه این مجلس با پرهیز از تنش سیاسی، جناحی و تصویب قوانین سرنوشت ساز در عرصه‌های مختلف و عمل به وظیفه نظارتی خود در عین تعامل با قوا و موضع گیری قاطع در برابر زیاده خواهی‌های استكبار جهانی، رضایتمندی رهبر معظم انقلاب و ملت را كسب كردند».

منتخب مردم اصفهان در مجلس هشتم با اشاره به نام گذاری سال 87 به عنوان سال نو آوری و شكوفایی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: «نمایندگان ملت در مجلس هشتم باید با اتكا به خداوند متعال و عقلانیت، منطق و تكیه بر اصول پذیرفته شده نظام و آینده نگاری عمیق و شور انقلابی و توجه به اخلاق، معنویت و وحدت و به دور از گرایشات سیاسی خود را آماده تصویب قوانین تحول ساز كنند».

رهبر ادامه داد: «نمایندگان ملت در مجلس هشتم باید با نگاه كارشناسانه به مسائل جاری، مسائل عمومی كشور، استفاده از نخبگان مجرب، جذب خبرگان علمی و تشویق نو آوران مسیر حركت به سوی چشم اندازه 20 سال را شتاب بخشند».

وی اولویت در مجلس هشتم را حفظ شان و منزلت خانه ملت، دفاع از حقوق قانونی نمایندگان، حفظ انضباط و حضور فعال وكلای مردم برای بررسی و تصویب طرح‌ها، لوایح، جبران كاستی‌های قانونی، نظارت بر حسن اجرای قوانین، پیگیری مصوبات مجلس هفتم و خدمتگزاری خالصانه از طریق همكاری با دستگاه‌های اجرایی به عنوان تنظیم كننده آینده كشور، عنوان كرد.

رئیس سنی مجلس هشتم با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در آئین گشایش این مجلس، خاطر نشان كرد:« تعامل قوای سه‌گانه خواسته نمایندگان مجلس است و در این عرصه راه پیموده شده نمایندگان مجلس هفتم به منظور همكاری‌ با دستگاههای مختلف اجرایی جهت حل مشكلات كشور تداوم خواهد یافت».

رهبر گفت: «نظام اسلامی ایران با حفظ مواضع اصولی خود در روند توسعه و پویایی علمی از جمله در زمینه فناوری هسته‌ای بدون توجه به فشارهای خارجی و تحریم‌های غیر حقوقی و مستبدانه سازمان‌های وابسته به سلطه‌گاران، لحظه‌ای توقف نمی‌كند و در عین حال سیاست شفاف سازی و تفاهم با دولت های معتدل را ادامه می‌دهد».

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به سی‌امین سال تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان كرد: «ملت با فداكاری و مظلومیت امواج سهمگینی را پشت سر گذاشت و با عنایت خداوند متعال امروز از اقتداری مثال زدنی در جهان برخوردار هستیم».

وی بر همین اساس خطاب به جهانیان اعلام كرد: «دولت و ملت ایران خواهان صلح و عدالت و همزیستی مسالمت آمیز به ویژه با كشورهای همسایه و نیز خواستار وحدت جهان اسلام و در دفاع از مظلومان در صحنه گیتی هستند و هر گونه خشونت و ترور و اشغالگری كشورها را محكوم می‌كنیم».

رهبر تصریح كرد: «ایران، دولت‌ها و ملت‌ها را به دفاع از حقوق ملت‌های تحت ستم فرا می‌خواند و ضمن محكومیت توطئه‌های صهیونیستی و انگلیسی و امریكایی در اهانت به مقدسات و ایجاد ناامنی و اقدامات خشونت بار و تروریستی در كشورها مختلف منطقه، علیه مستكبران زورگو به مجامع حقوقی اقامه دعوا خواهند كرد».

رئیس سنی مجلس هشتم در پایان خاطر نشان كرد: «ملت بزرگ ایران و قوای مسلح جمهوری اسلامی هر گونه تهدید علیه منافع ملی خود را به سخره می‌گیرند و در عین حال به هر كسی كه فكر تجاوز به مرزهای ایران اسلامی داشته باشد، درس عبرتی فراموش نشدنی خواهند داد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین