کد خبر: ۷۶۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۵
از سوی سخنگوی قوه قضاییه مورد تایید قرار گرفت:

تائید بازداشت نماینده مجلس به اتهام فساد اخلاقی

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: دکتر علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه خود در پاسخ به سوال خبرنگار سرویس حقوقی آفتاب که نظر وی را در مورد حکم بازگشایی خبرگزاری ایلنا توسط قوه قضائیه و اعلام کافی نبودن این حکم برای شروع فعالیت ایلنا از سوی ملکیان معاون مطبوعاتی ارشاد جویا شده بود، بر فصل‌الاخطاب بودن احکام قضایی تاکید کرد و گفت: «اگر مسئولی از قوانین و مقررات تخلف کند در دادگاه تخلف اداری نسبت به تخلفش رسیدکی می‌شود و اگر مرتکب جرم شود ،دیوان عدالت اداری مرجع تظلم‌خواهی از تصمیمات دستگاه‌های اجرایی است».

جمشیدی در ادامه با اشاره به دستگیری 6 نفر از رهبران بهایی توسط قوه قضائیه،خبر بازداشت یک نماینده مجلس توسط دستگاه قضایی به خاطر مسائل اخلاقی را تایید کرد.

وی در ادامه در حالی که از محکومیت شش نفر از فعالین زن به  اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت درتجمع خبر می‌داد، مجازات فعالین زن را 2 سال حبس تعلیقی عنوان کرد.

جمشیدی در ادامه با تصریح به حکم اعدام فرزاد کمانگر معلم کرد،اتهام وی را عضویت در گروه تروریستی و مشارکت در نگهداری مواد منفجره دانست وی افزود: «این متهم در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است که نسبت به حکم خویش اعتراض نموده و  هم اکنون پرونده وی در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است.»
 
این مقام قوه قضائیه در ادامه با اشاره به گزارش تحقیق وتفحص آن را به سناریوی طنزگویی شبیه دانست و ادامه داد:« بر اساس قانون هیچ مقامی حق ورود به پرونده‌های قضایی را ندارد».

وی افزود:‌ «برای مدیران قوه قضائیه این حق وجود دارد که از بانیان تحقیق و تفحص شکایت کنند وکسانی که به دروغ به مسئولین افترا وارد می‌کنند بایستی مجازات شوند».

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی در مورد معلمی که دانش‌آموزش را در مورد ضرب و شتم قرار داده و دانش آموز بر اثر تنبیه فلج و کور شده است می‌پرسید، پاسخ داد: «این پرونده شاکی خصوصی دارد ورسیدگی به آن شروع شده است وی یادآور شد :«متاسفانه قانون جامعی برای حمایت از اطفال نداریم.»    

جمشیدی در ادامه با اشاره به لایحه بیمه که اخیرا به تصویب مجلس رسیده، اظهار داشت: «نکته مهم این لایحه برابری دیه و جبران خسارت بین زن و مرد و مسلمان و غیرمسلمان است واز این پس شاهد پرداخت دیه یکسان برای زن و مرد هستیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین