کد خبر: ۷۶۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۸

لفاظی توهین آمیز شیوخ امارات علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام دولت امارات در سخنانی بسیار توهین آمیز و کم سابقه ادامه حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه خلیج فارس را اشغالگری خوانده و در یک لفاظی غیرمنصفانه آن را با ادامه اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها مقایسه کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب یک مقام وزارت امور خارجه امارات روز سه شنبه به خبرنگار این خبرگزاری در ابوظبی گفت: «گویا طرف ايرانی نمی خواهد قبول کند که سوءتفاهمی ميان دو کشور وجود ندارد، بلکه ادامه این اشغالگری (جزایر سه گانه) یک مشکل واقعی است».

این مقام اماراتی افزود: « اين يک اشغال واقعی است. اشغال هيچ سرزمينی نسبت به ديگر اشغال ها تفاوت ندارد. اشغال، اشغال است و فرقی نمی کند که اسرائيل اين کار را کرده باشد، يا ايران يا هر کشور ديگری».

به نظر می رسد این سخنان در پاسخ به مواضع اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مطرح شده باشد. محمدعلی حسینی روز یکشنبه گفته بود که جمهوری اسلامی ایران حاضر به حل سوء تفاهمات موجود میان دو کشور بر سر حاکمیت جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی است، ولی حضور هیچ کشوری را به عنوان میانجی در مذاکرات دو کشور نمی پذیرد.

«عبدالعزیز الغرير» روز جمعه در اين باره به خبرگزاری رسمی امارات گفته بود: «در پاسخ به درخواست هيات شوای ملی امارات، وزارت امور خارجه روسيه آمادگی خود را برای ميانجيگری در متقاعد کردن تهران درباره اينکه در مورد جزاير سه گانه خليج فارس مشکلاتی وجود دارد، اعلام کرده است».

فروردین ماه گذشته کشورهای عربی در قالب بيانيه ای که در نشست اتحاديه عرب صادر شد، از ادعاهای امارات در مالکيت بر جزاير ايرانی حمايت کردند. در آن بيانيه از طرفين خواسته شد که برای اين «مناقشه» راه حلی مسالمت جويانه بيابند و تاکيد شده بود که حل اين مسئله، به توسعه روابط «ايران و اعراب» کمک می کند.

امارات متحده عربی، از زمان حمله نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا به عراق و سرنگونی صدام حسين بر شدت طرح ادعاهای خود علیه حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه افزوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین