کد خبر: ۷۶۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۶

گزارش آژانس و ابراز نگرانی فرانسه!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روز پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، که بسیاری از کارشناسان آن را علیه برنامه هسته ای صلح آمیز کشورمان ارزیابی کرده اند،سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در سخنانی توهین آمیز مدعی شده که این گزارش نگرانی های جامعه بین المللی از اینکه ایران همچنان به دنبال دستیابی به تسلیحات اتمی باشد را تائید می کند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «پاسکال آندرانی» که روز سه شنبه در پاریس با خبرنگاران سخن می گفت با اشاره به گزارش اخیر البرادعی مدعی شد: «ما خاطرنشان می سازیم این گزارش که بسیار دقیق و منصفانه شده جزئیات برخی فعالیت های اعلام نشده ای را مورد اشاره قرار می دهد که ممکن است نشانگر وجود ابعاد نظامی در برنامه هسته ای ایران باشد».

یک مقام وزارت امور خارجه فرانسه نیز که نخواست نامش فاش شود روز سه شنبه به AFP گفت که مهمترین نگرانی پاریس در حال حاضر این است که ایران بتواند بر روی موشک های میان برد سری شهاب کلاهک های اتمی سوار کند.

به ادعای این دیپلمات فرانسوی انجام آزمایش های پیچیده بر روی مواد منفجره توسط ایران باعث افزایش این نگرانی شده زیرا این ازمایش ها می تواند در تلاش برای یافتن راه های منفجر ساختن کلاهک های اتمی صورت گرفته باشد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه با انتشار گزارشی مدعی شد که ایران از ارائه برخی اطلاعات حساس درباره گذشته برنامه هسته ای کشورمان امتناع کرده و همچنان به توسعه فعالیت های غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد. 

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره بر ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای کشورمان تاکید کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین