کد خبر: ۷۶۱۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۶

انزوای ایران هدف صهیونیست ها از صلح با سوریه

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شده که عقد هر قرارداد صلحی میان تل آویو و دمشق تغییراتی بنیادین در صحنه سیاسی خاورمیانه بوجود آورده و بویژه باعث انزوای ایران در میان کشورهای این منطقه خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «بنامین الیعاذر» وزیر امور زیربنایی رژیم صهیونیستی که روز سه شنبه در گفتگو با رادیو سراسری اسرائیل سخن می گفت مدعی شد: «صلح با سوریه وضعیت استراتژیک کنونی را به شدت تغییر خواهد داد زیرا باعث انزوای ایران و خاموش شدن صدای حزب الله می شود».

الیعاذر در ادامه گفت: «وقتی از صلح صحبت می کنیم منظورمان صلحی واقعی است که به مخاصمه های دیرین پایان داده و مرزهای کشورهایمان را به روی شهروندانمان باز کند. اسرائیل حاضر به پرداختن بهای سنگین این صلح و آغاز همزیستی مسالمت آمیز با سوریه است».

الیعاذر در عین حال گفت که در نظر دارد به بلندی های جولان سفر کرده تا از نیازهای شهرک نشینان صهیونیست اشغالگر این بخش از خاک سوریه آگاه شود.
مطابق یک نظرسنجی که هفته پیش انجام شد بیش از هفتاد درصد از ساکنان مناطق تحت اشغال صهیونیست ها با بازگرداندن بلندی های جولان به سوریه مخالف هستند.

الیعاذر همچنین با اشاره به سخنرانی دوشنبه شب سید حسن نصرالله رهبر حزب الله و اعلام آمادگی ضمنی این جنبش برای مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی گفت: «ما دعا می کنیم الداد ری گو و ایهود گلدواسر همچنان زنده باشد. تاکنون هر کاری که می توانستیم انجام دادیم تا آنها را به خانه برگردانیم و اکنون نیز حاضریم بهای آن را بپردازیم».
این دو نظامی صهیونیست تابستان سال 85 در جریان یک عملیات غافلگیرانه رزمندگان حزب الله در شمال اسرائیل به اسارت درامدند. این عملیات که با هلاکت هشت نظامی دیگر صهیونیست همراه بود بهانه ای شد برای تهاجم حکومت تل آویو به جنوب لبنان و آغاز جنگی که 34 روز بعد با پیروزی حزب الله و مداخله شورای امنیت به پایان رسید.

آقای نصرالله در سخنرانی خود بازگردادندن اسرای لبنانی دربند صهیونیست ها را «قول و وظیفه» حزب الله خوانده و با اشاره به سمیر قنطر گفته بود وی به زودی به کشور بازخواهد گشت. سمیر قنطر یکی از رزمندگان مقاومت در جنوب لبنان بود که از سال 1980 به جرم کشتن چند صهیونیست به 542 سال زندان محکوم شد.

مقامات سوریه و رژیم صهیونیستی هفته گذشته از آغاز مذاکرات صلح میان طرفین با محوریت خاتمه اشغال بلندی های جولان که از 40 سال پیش تاکنون در اختیار صهیونیست هاست پرده برداشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین