کد خبر: ۷۶۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۷

مصری ها و ادعای دخالت ایران در سودان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه رسمی حکومت مصر با طرح ادعایی دور از انتظار مدعی دخالت ایران در حوادث اخیر  پایتخت سودان شده و این امر را نشان از تلاش ایران برای افزایش حوزه نفوذ خود در شمال آفریقا دانسته است!

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، روزنامه «الجمهوریه» ارگان حزب حاکم مصر روز سه شنبه با انتشار گزارشی در صفحه اول خود مدعی ایفای نقش ایران در شبه کودتای اخیر حزب «عدالت و برابری» علیه دولت سودان شد.

این روزنامه به نقل از منابع خبری ناشناس مدعی شد که نیروهای سودانی در جریان جستجوی مواضع شورشیان حزب عدالت و برابری موفق به یافتن مقادیر زیادی جنگ افزار و مهمات ایرانی شده اند. نویسندگان الجمهوریه هیچ اشاره به منبع خبر خود و اینکه چه مدرکی برای اثبات ایرانی بودن سلاح ها وجود دارد نکرده اند.

این ادعای مضحک در حالی مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران و دولت اسلامی سودان روابطی بسیار نزدیک و گسترده با یکدیگر دارند.

شبه نظامیان وابسته به حزب عدالت و برابری روز بیستم اردیبهشت ماه با حمله به منطقه امدرمان در حومه شمالی خارطوم تلاشی ناموفق را برای خارج ساختن کنترل پایتخت از دست نیروهای دولتی آغاز کردند. در طول دو دهه ای که از آغاز حکومت عمر البشیر در سودان می گذرد مخالفان هیچگاه موفق به تهدید پایتخت نشده بودند.

به گفته ارتش سودان در جریان عملیات منجر به شکست شورشیان 220 نفر از آنان و نیز صد سرباز ارتش و 34 شهروند غیرنظامی جان خود را از دست دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین