کد خبر: ۷۶۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۳
واکنش آلمان به گزارش البرادعی؛

اشتاین مایر: ایران را تحت فشار قرار دهید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه آلمان در اظهارنظری همسو با مقامات دیگر کشورهای غربی درگیر در پرونده هسته ای ایران گفته است که گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد که اعضای جامعه جهانی باید تهران را برای دادن پاسخ‌های سریع تر و دقیق تر درباره ابعاد برنامه هسته‌ای تحت فشار قرار دهند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «فرانک والتر اشتاین مایر» روز سه شنبه در نشست افتتاحیه نمایندگان کشورهای عضو ناتو در برلین گفت :«سئوالات زیادی همچنان بی پاسخ باقی مانده و به نظر می رسید ما ناگزیر هستیم در مدت زمانی کمتر جواب هایی متقاعدکننده برای آنها دریافت کنیم».

اشتاین مایر با به کار بردن این تعبیر که «توپ اکنون در زمین ایران است» گفت: «باید ببینیم که آنها اکنون جواب هاب منطقی به پرسش های جامعه بین المللی ارائه می دهند و راه را برای آغاز مذاکرات برای یافتن راه حل های دیپلماتیک هموار می کنند یا خیر».

وزیر امورخارجه آلمان سپس در سخنانی تهدید آمیز گفت: «جایگزین این رویکرد نیز می تواند افزایش فشارهای بین المللی از طریق شورای امنیت سازمان ملل باشد».

وی با اشاره به بسته پیشنهادی گروه 1+5 به ایران گفت که کشورهای غربی چندماه گذشته را صرف افزایش مزایای این بسته کرده و محتوای آن را تا پیش از پایان خرداد به اطلاع ایران خواهند رساند.

گفتنی است آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه با انتشار گزارشی مدعی شد که ایران از ارائه برخی اطلاعات حساس درباره برنامه هسته ای کشورمان امتناع کرده و همچنان به توسعه فعالیت های غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد. 

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره بر ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای کشورمان تاکید کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین