کد خبر: ۷۶۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۳:۰۴
گفتگوی آفتاب با تهیه کننده «دایره زنگی» درباره فیلم؛
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: نقش تهیه کننده در ساخت هر فیلم یا مجموعه‌ای انکار ناپذیر است چرا که اگر حمایت‌ها و حضور تهیه کننده نباشد، انگیزه‌ای برای عوامل نخواهد ماند، یک تهیه کننده خوب یک مجموعه خوب و یک اثر خوب را نتیجه می‌دهد. 

«سید جمال ساداتیان» تهیه کننده‌ی «دایره زنگی» در همین باره در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هنر آفتاب گفت: «ظرفیت یک فیلم به سناریوی آن فیلم برمی‌ گردد و من هم به عنوان یک تهیه کننده سعی کردم که سناریو خوب به تصویر در بیاید و باید تمام ریسک این کار را می‌پذیرفتم، بازیگران قیمت‌هایشان گران بود ولی به هر ترتیب نظرشان را برای ایفا‌ی نقش‌ها جلب کردم، همچنین سعی کردم لوکیشن‌های فیلم و ابزار ساخت را از بهترین مواد تهیه کنم تا نقش‌ها درست به تصویر کشیده شوند .

وی در مورد تهیه کننده‌گی اولین تجربه سینمایی یک کارگردان گفت: « هر کاری ریسک خاص خودش را دارد ولی وقتی سناریو خوب است این ریسک کم‌تر می‌شود و البته کارگردان دایره زنگی خانم بخت‌آور تجربیات موفقی در تلویزیون داشتند که مورد اقبال عمومی بود و ما هم سعی کردیم ابزار مناسب را در اختیار وی قرار دهیم تا بتواند کارش را با کیفیت بیشتری ارائه دهد.»

این تهیه کننده در مورد دلایل پرفروش شدن دایره زنگی گفت: «کل یک فیلم را باید یک پکیج دید، مسلما وقتی بازیگران حرفه‌ای و محبوب مردم باشند و در نقش‌هایشان نشسته باشند، سناریو خوب و کامل و بامحتوا باشد و موادی که در تولید یک فیلم به کار رفته با کیفیت باشد و کارگردانی قوی و خوش فکر داشته باشد فیلم با اقبال عمومی مواجه خواهد شد».

وی در ادامه در مورد اینکه حضور آقای فرهادی که قبلا تجربه همکاری با بشرا فیلم را داشته است به عنوان فیلم‌نامه نویس چه میزان در قبول تهیه‌کنندگی دایره زنگی توسط ایشان تاثیر داشته گفت: «هر کاری باید با خودش مقایسه شود حضور آقای فرهادی شاید 20 درصد تاثیر داشت ولی این کارگردان بود که پشت دوربین بود، آقای فرهادی که همیشه سر صحنه‌ها نبود و در تمام مراحل ساخت که حضور نداشت، این خود کارگردان بود که کار را با کیفیت کارگردانی می‌کرد».

جمال ساداتیان با اظهار رضایت از زمان و نحوه اکران فیلم گفت: «زمان اکران فیلم بسیار خوب بود ولی متاسفانه ما در منطقه شمیران سینمای خوبی در اختیار نداشتیم و همین به فروش فیلم لطمه زد».

وی در پایان در مورد تبلیغات کم فیلم و اینکه اگر تبلیغات گسترده‌تری می‌شد دایره زنگی قطعا زودتر به موقعیت فعلی خود می‌رسید، گفت: «در ایران هزینه تبلیغات محصولات فرهنگی بسیار بالاست و این در ابتدا برای ما مقرون به صرفه نبود گر چه ما با صرفه‌جویی سعی کردیم برای فیلم تبلیغ کنیم اما قبول دارم در زمینه اطلاع‌رسانی ضعیف عمل کردیم که اگر این اطلاع‌رسانی قوی‌تر بود دایره زنگی قابلیت فروش بیشتری داشت».

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین