کد خبر: ۷۶۱۶۵۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
نزدیک به یک ماه از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد

جنگ اوکراین|ناتو: مسکو نمی‌تواند در جنگ هسته‌ای پیروز شود| پوتین هم اوکراین را ویران کرد هم آینده روسیه را

اولاف شولتس صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه در مجلس فدرال این کشور (بوندستاگ) گفت رئیس جمهوری روسیه اگرچه اوکراین را ویران کرد، اما آینده کشور روسیه را هم به تباهی کشاند.
جنگ اوکراین|ناتو: مسکو نمی‌تواند در جنگ هسته‌ای پیروز شود| پوتین هم اوکراین را ویران کرد هم آینده روسیه را
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که نزدیک به یک ماه از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد، گزارش‌ها حاکی از توقف یا پیشرفت کند نیروهای روسی در جبهه‌های جنگ است.

تازه ترین اخبار و تحولات حمله روسیه به اوکراین را در ادامه می خوانید:

لاوروف ایالات متحده را به کارشکنی در مذاکرات روسیه و اوکراین متهم کرد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه ایالات متحده آمریکا را به کارشکنی در مذاکرات پیچیده میان روسیه و اوکراین متهم کرد.

لاوروف گفت مذاکرات با طرف اوکراینی پیشاپیش و به‌ویژه به‌دلیل تغییر مداوم مواضع کی‌یف پیچیده است و ایالات متحده می‌خواهد با استفاده از تحریم‌ها سیادت خود بر نظم جهانی را حفظ کند.

وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی در جمع دانشجویان افزود: «همکاران آمریکایی ما مذاکره کنندگان اوکراینی را بازیچه خود کرده‌اند و آن‌ها را هدایت می‌کنند.»

روسیه: بدون نفت و گاز ما بازار انرژی جهان فرو می‌پاشد

معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه به دولت‌های غربی هشدار داد در صورت تحریم نفت و گاز این کشور باعث فروپاشی بازار انرژی خواهند شد.

ایالات متحده آمریکا واردات گاز از روسیه را متوقف کرده و بریتانیا هم برنامه‌ای برای توقف واردات تا پایان سال جاری دارد. کمیسیون اروپا برنامه‌ای را برای کاهش ۲/۳ واردات نفت و گاز روسیه تصویب کرده است. با وجود تلاش‌ها برای تحریم نفت و گاز روسیه، هند و چین پیشاپیش مخالفت خود را با چنین طرحی اعلام کرده‌اند.

ارتش روسیه یک منطقه مسکونی در کی‌یف را گلوله باران کرد

مقام‌های اوکراینی می‌گویند بامداد چهارشنبه ارتش روسیه منطقه مسکونی نیوکی در کی‌یف را گلوله باران کرده اند. در جریان این حمله که در نزدیکی محل استقرار کاروان نظامیان روسیه روی داد، تنها چهار نفر به‌صورت «سطحی» زخمی شدند.

روسیه نظامیان و شبه‌نظامیان اوکراینی را به استقرار و اختفا در مناطق مسکونی متهم می‌کند.

روسیه و اوکراین از زمان آغاز جنگ دو بار اسرا را مبادله کرده اند

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از زمان آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» (نام رسمی حمله روسیه به اوکراین) دو کشور دو مرتبه اسرای جنگی را مبادله کرده اند.

هیچ جزئیاتی درباره زمان، مکان، چگونگی و شمار اسرای مبادله شده منتشر نشده است.

لهستان ۴۵ مامور دیپلماتیک روسیه را به ظن جاسوسی اخراج می‌کند

ماریوس کامینسکی وزیر کشور لهستان اعلام کرد این کشور یک شبکه ۴۵ نفری از جاسوسان روسیه را که در پوشش کارمند دیپلماتیک در این کشور فعالیت می‌کردند شناسایی کرده و این افراد باید فورا خاک لهستان را ترک کنند.

سفیر روسیه در ورشو که روز چهارشنبه به وزارت امور خارجه لهستان فراخوانده شده بود با تائید این خبر گفت ۴۵ دیپلمات این کشور باید حداکثر تا ۵ روز دیگر خاک کشور میزبان را ترک کنند.

روسیه دیگر در برابر صادرات گاز به اروپا دلار و یورو قبول نمی‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور دیگر برای صادرات گاز به اتحادیه اروپا دلار و یورو قبول نمی‌کند. رئیس جمهوری روسیه یک هفته به مقام‌های روس برای جایگزینی نظام جدید دریافت پول گاز با روبل روسیه فرصت داده است.

رئیس جمهوری روسیه در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه این تصمیم واکنشی به بلوکه شدن حساب‌های روسیه در غرب بوده، درباره این برنامه گفت: «تصمیم گرفتم برای گذار به پرداخت با روبل برای گاز صادراتی به کشورهای متخاصم و واحد پولی آن‌ها مجموعه‌ای از اقدامات را اجرایی کنم.»

از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین ارزش روبل به‌شدت سقوط کرده است.

دبیر کل ناتو: مسکو نمی‌تواند در جنگ هسته‌ای پیروز شود

ینس ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جمع خبرنگاران در واشنگتن به مسکو هشدار داد که نمی‌تواند در جنگ هسته‌ای پیروز شود و از کرملین خواست «لفاظی‌های خطرناک و غیرمسئولانه هسته‌ای» را متوقف کند.

استولتنبرگ همچنین اعلام کرد که ناتو برای تقویت جبهه شرقی خود چهار گروه نبرد جدید در بلغارستان، مجارستان، رومانی و اسلواکی ایجاد خواهد کرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش از پکن خواست تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم کند و همچنین در تلاش‌های دیپلماتیک برای یافتن راهی مسالمت آمیز برای پایان دادن به جنگ شرکت کند.

استولتنبرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش بار دیگر تاکید کرد که ناتو به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد اما در عین حال تاکید کرد که این بحران نشان داده ائتلاف باید وضعیت بازدارندگی و دفاعی خود را تغییر دهد.

اوکراین: روسیه کارگاه مدیریت زباله‌های هسته‌ای چرنوبیل را نابود کرده است

مقام‌های اوکراینی روز سه‌شنبه اعلام کردند در جریان حمله نیروهای نظامی روسیه به این منطقه هسته‌ای حفاظت شده، یک کارگاه-آزمایشگاه فعال برای بهبود مدیریت زباله‌های هسته‌ای ویران شده است.

قرار است وضعیت نگران‌کننده نیروگاه‌های اتمی اوکراین در جلسه امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بررسی قرار گیرد.

اولاف شولتس: پوتین اوکراین و آینده روسیه را ویران کرد

اولاف شولتس صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه در مجلس فدرال این کشور (بوندستاگ) گفت رئیس جمهوری روسیه اگرچه اوکراین را ویران کرد، اما آینده کشور روسیه را هم به تباهی کشاند.

شولتس با تاکید بر اینکه اوکراین می‌تواند روی کمک‌های آلمان حساب کند گفت پیشروی نیروهای روسیه متوقف شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
1
23
ای کاش بعضیها بفهمند آخر عاقبت لجبازی با مردم و تصور صحت توهماتشون چقدر میتونه نابود کننده باشه
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
22
7
نه خیر در حقیقت صهیونیسم و امریکا دنیا رو به چالش کشیدند انشاا.. بزودی خودشان نابود بشن
ناشناس 1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
7
26
پوتین فردی عقده ای است که همانند بقیه دیکتاتورها مشکل خودبزرگ بینی دارد، آخر و عاقبت این افراد هم کاملا مشخص است، معمر قذافی، صدام، .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
19
9
پوتین اوکراین را نابود نکرد آمریکا و غرب با نظامی کردن اوکراین و تهدید کردن حمسایه ی اوکراین یعنی روسیه این کشور رو نابود کردند انقدر اطراف روسیه پایگاه زدید انقدر موشک و هواپیما بردید انقدر به روس تبار های شرق اوکراین ظلم کردید تا روسیه به اوکراین حمله کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
9
22
مرگ بر پونین ظالم و کودک کش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
9
24
ای پوتین ننگت باد ای دیکتاتور ننگت باد ای کمونیست ننگت باد ای جاسوس کاک ب وحامیانت ننگت باد مطمئنم باش با اتحاد دنیا برعلیه جنایت وتجاوزگریت محکوم به شکست خواهی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
2
11
بین زلنسکی امروز باشروع جنگ تفاوت چشمگیری است که بدلیل ملی گرایی به انجام صلح پایداررسیده است اگر روسیه به درک اجرایی کردن آن رسیده باشد
بهروز
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
4
12
ینس ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جمع خبرنگاران در واشنگتن به مسکو هشدار داد که نمی‌تواند در جنگ هسته‌ای پیروز شود.
کسی که پیامد جنگ هسته ای را پیروزی یکی از طرفین پندارد بسیار بسیار احمق است.
این احمق باید بفهمد که اگر کشوری یا شخصی موجودیت خود را در خطر ببیند دیگر هیچ چیزی برایش اهمیت ندارد و هر کاری میکند.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
15
10
این همه آمریکا به کشورهای دیگه حمله کرد و کلی جنایت جنگی مرتکب شده آیا آینده اش به تباهی کشیده شد؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین