کد خبر: ۷۶۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۰
هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از مردم ورامین:

گرانی و بیكاری بسیاری از مردم را رنج می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از مسوولان شهرستان ورامین و خانواده‌های شهدای 15 خرداد، صبح روز چهارشنبه با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب‌، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار که به مناسبت سالروز 15 خرداد 42 انجام شد، گفت: «‌15 خرداد جزو نقطه‌های عظمت تاریخ انقلاب است و مردم ورامین این افتخار را دارند که نام شهرشان در تاریخ انقلاب می‌درخشد».

وی با اشاره به وقایع تاریخی پیش از 15 خرداد که منجر به این قیام شد؛ تاکید کرد: «‌قدرت روحانیت برای رژیم پهلوی نگران‌کننده بود و آن‌ها به دنبال این بودند که قدرت دین و مرجعیت را تضعیف کنند».

وی افزود: «‌روحانیت در واقع 15 خرداد روابط خود را با مردم نزدیک‌تر و با ترکیب دین و اراده مردم قدرتی ایجاد کرد که رژیم طاغوت را به لرزه درآورد».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: «قدرت عظیمی که از ترکیب دین و مردم به وجود می‌آید نیروی بسیار مهمی است که انقلاب اسلامی توانست آن را به وجود آورد و حلقه‌ این اتصال ولایت فقیه می‌باشد که در نظام حکومتی جمهوری اسلامی به درستی تعبیه شده است».

هاشمی رفسنجانی افزود: «‌اگر به مقتضای اسلام و خواست مردم حرکت کنیم قوی و پایدار خواهیم بود و اگر از این دو غافل شویم قدرت هیچ‌گونه تحولی نخواهیم داشت».

وی تشکیل «جمهوری اسلامی» و ترکیب این دو کلمه را بر مبنای توجه به جایگاه دین و مردم عنوان کرد و گفت: «‌امام (ره) نیز با درک جایگاه دین و همینطور مردم عنوان جمهوری اسلامی را تایید و به مردم عرضه کرد».

وی با تقدیر از برگزارکنندگان همایش 15 خرداد آن را گام مهمی برای تکریم شهدای این حادثه مهم عنوان کرد و گفت: «برگزاری این‌گونه مراسم‌ها پرچم و تابلویی است که اعلام می‌نماید راه شهدا در جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی مشکلات مردم ورامین که در این دیدار به آن اشاره شد، اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسوولان این مشکلات رفع شود.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به خواست مردم شهر ورامین برای اتصال متروی تهران به شهر ورامین، تاکید کرد: «‌تجربه کلانشهرهای دنیا، تحقیقات در خصوص آلودگی‌های زیست محیطی و اتلاف وقت همه بیانگر این می‌باشد که توسعه مترو اجتناب‌ناپذیر است و اهمیت منطقه و ترکیب جمعیتی آن ارتباط متروی تهران با این شهر را مضاعف می‌کند».

وی با اشاره به این‌که "‌دو معضل گرانی و بیکاری بسیاری از مردم را رنج می‌دهد" تاکید کرد: «منابع زیرزمینی، نیروی انسانی تحصیلکرده و مکتب انسان‌ساز ما سرمایه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان این دو مشکل را حل کرد».

در ابتدای این دیدار آیت‌الله محمودی امام جمعه شهرستان ورامین در سخنانی، گفت: مردم ورامین از بدو نهضت و قیام 15 خرداد با نثار جان؛ ارادت خود را به دین، مرجعیت و روحانیت به اثبات رسانده‌اند.

همچنین نقوی نماینده مردم شهرستان ورامین با اعلام برخی مشکلات مردم این منطقه، خواهان تلاش برای رفع این معضلات شد.

در این دیدار با ارایه لوح تقدیر و هدایایی از چند تن از خانواده‌های شهدای 15 خرداد تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۱
0
0
در خصوص مسايل روز مره مردم و مشكلات فرهنگيان بيشتر مطلب اراپه
كنيد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین