کد خبر: ۷۶۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۰

شعبه بانک ایران و اروپا افتتاح شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخستین شعبه بانك تجارتی ایران و اروپا به عنوان اولین شعبه بانك‌های خارجی در ایران عصر روز چهارشنبه با حضور رییس كل بانك مركزی گشایش یافت.

‌ به گزارش خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب طهماسب مظاهری، رییس كل بانك مركزی در حاشیه مراسم افتتاح این شعبه با بیان اینكه توسعه اقتصادی كشور نیازمند توسعه بانكداری و نهادهای مالی كشور است توضیح داد: «بخشی از نهادهای مالی در بازار سرمایه متمركز و در حال حاضر مقدمات توسعه این نهادها فراهم شده است».

وی از جمله بخش‌های نهادهای مالی بازار سرمایه را در نظام پولی كشور عنوان كرد و گفت: «این نهادها برای توسعه بانكداری و تامین منابع مورد نیاز به مردم، فعالیت‌های اقتصادی سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ضروری است».

مظاهری همچنین از اعلام آمادگی بانك مركزی برای كمك و ارائه امكانات به بانك‌های خصوصی فعال در كشور و كسانی كه مایل به راه اندازی بانك های خصوصی جدید هستند خبر داد.

وی با بیان اینكه برای كفایت سرمایه و رعایت ضوابط بانكی و پولی با این موسسات هماهنگی هایی صورت گرفته است تصریح كرد: «هم اكنون این موسسات در حال تطبیق فعالیت‌های خود با روابط بانك مركزی هستند تا از این طریق فعالیت‌های خود را گسترش دهند».

او آخرین حلقه این زنجیره را حضور بانك‌های خارجی اعلام كرد و گفت: «ضمن رعایت قوانین بانكی و پولی و با ورورد منابع خارجی از سوی بانك‌ها و سرمایه گذاران خارجی به كشور فعالیت‌های پولی انجام می شود».

رییس كل بانك مركزی درباره نرخ تسهیلات این بانك افزود: «هر بانكی كه در ایران فعالیت می‌كنند تابع قوانین و مقررات بانكداری كشور است و چه به لحاظ ارزی و ریالی می‌تواند تسهیلات ارائه كند و در قالب عقودی كه در بانكداری ایران تعریف شده فعالیت‌های بانكی خود را انجام دهد».

مظاهری به ایجاد رقابت بین بانك‌های ایران و بانك‌های خارجی با حضور این بانك‌ها در كشور تاكید كرد و گفت:« فضای اقتصادی كشور به سمت رقابتی شدن پیش می‌رود».

رییس كل بانك مركزی در بخشی دیگر از سخنان خود راه اندازی شعبه بعدی بانك های خارجی را بستگی به اعلام آمادگی هر یك از آنها دانست.

او درباره زمان ابلاغ نرخ سود بانكی نیز گفت: «نرخ سود بانكی مجموعه‌ای از پارامترهای مختلفی است كه نرخ عقود مبادله، مشاركتی و نحوه پرداخت سود علی الحساب و قعطی و نحوه پرداخت یارانه دولت برای فعالیت‌های اقتصادی و خروجی‌ها را با اولیت در بر می‌گیرد».

مظاهری افزود: «مجموع این موارد یك بسته و مجموع به هم پیوسته و هماهنگی است كه پس از به نتیجه رسیدن تمامی آنها نرخ سود را اعلام خواهیم كرد».

وی در پاسخ به این پرسش كه دعوت مهمانان این مراسم توسط مهدی رضوی مدیرعامل سابق بانك صنعت و معدن صورت گرفته است پس چرا خود در این مراسم حضور نیافته توضیح داد: «رضوی رییس هیات نظارت بانك تجاری ایران و اروپا و سهام دار آن است و حتی علت تاخیر خود من برای افتتاح این شعبه جستجو برای یافتن رضوی برای حضور در مراسم بود».
 
روز گذشته در حکمی که از سوی وزیر صنایع و سرپرست وزارت اقتصاد صادر شد «محمدرضا پیشرو» جایگزین «مهدی رضوی» در بانک صنعت و معدن شد.

سهام‌داران اصلی بانك ایران واروپا، بانك‌های صنعت و معدن، ملت و تجارت هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۲
0
0
سلام
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین