کد خبر: ۷۶۱۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

رضا براهنی در ایران به خاک سپرده خواهد شد

اکتای براهنی، فرزند زنده‌یاد رضا براهنی، نویسنده، شاعر، نظریه‌پرداز و منتقد ادبی سرشناس که امروز، جمعه پنجم فروردین در تورنتوی کانادا درگذشت، از تلاش برای به ایران برگرداندن پیکرِ پدر گفت.
رضا براهنی در ایران به خاک سپرده خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :

رضا براهنی، نویسنده، شاعر، نظریه‌پرداز و منتقد ادبی سرشناس امروز، جمعه پنجم فروردین ۱۴۰۱، در ۸۶ سالگی درگذشت.

اکتای براهنی، فرزند رضا براهنی درباره زمان تشییع پیکر او در اینستاگرامش چنین نوشت: «به اطلاع تمامی دوستان و آشنایان می‌رسانیم که بنا به وصیت رضا براهنی، ما وظیفه داریم که پیکر او را به کشور بازگردانده و در «ایرانه خانمِ زیبایش» که عاشقش بود به خاک بسپاریم. پس از انجام مراحل اداری و هماهنگی‌های لازم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. از پیام‌های تسلیت مردم عزیز و کلیه علاقه‌مندان و دوستان و همراهان که صمیمانه در کنار ما هستند، تشکر می‌کنیم.»

از جمله رمان‌های بسیار خوانده شده رضا براهنی (زاده ۲۱ آذر ۱۳۱۴) می‌توان به «آواز کشتگان»، «رازهای سرزمین من» و «روزگار دوزخی آقای ایاز» اشاره کرد، «طلا در مس»، «قصه‌نویسی»، «کیمیا و خاک» و «تاریخ مذکر» نیز از جمله آثاری بودند که رضا براهنی در حوزه نقد ادبی نوشت. در حوزه شعر نیز «خطاب به پروانه‌ها و چرا من دیگر شاعر نیمایی نیستم؟» و «اسماعیلِ» او بارها و باها خوانده شدند و مورد بحث قرار گرفتند. رضا براهنی از اواخر دهه هفتاد خورشیدی در تورنتوی کانادا اقامت داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین