کد خبر: ۷۶۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۲
نگاهی به آمار فروش دایره زنگی؛

کدام فیلم اولی رکورددار سینمای ایران می شود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس هنر: اکران فیلم دایره زنگی از ابتدای فروردین ماه سال جاری در سینماهای تهران و شهرستانها آغاز شد و در همان روزهای آغازین نمایش توانست فاصله‌ی قابل ملاحظه ای با دیگر فیلم های بر روی پرده بگیرد. 

اولین اخبار منتشره از آمار فروش این فیلم در ششم فروردین ماه توسط پخش کننده فیلم 60 میلیمن تومان اعلام گردید و این در حالی بود که «زن دوم» در همین تاریخ حدود 35 میلیون تومان و «مجنون لیلی» بیش از یک میلیون تومان فروش داشته اند.

در اعلام بعدی فروش « دایره زنگی » در 16 فروردین ماه 365 میلیون تومان بوده است و «ساداتیان» تهیه کننده این فیلم عنوان کرده بود: «فروش روزانه دایره زنگی در برخی روزها بیش از چهل میلیون تومان بوده است».

در پایان فروردین ماه در جدول فروش، «دایره زنگی» با مبلغ 653 میلیون تومان در صدر قرار داشت و پس از آن «مجنون لیلی» با 492 میلیون تومان قرار گرفته بود.

اما در پایان اردیبهشت ماه آمار فروش میلیاردی شدن دایره زنگی را نشان می داد و این در حالی بود که نزدیکترین فیلم به دایره زنگی «مجنون لیلی» بود که مبلغی معادل 610 میلیون تومان فروش داشته است.

بر طبق آخرین آمار منتشره از سوی بنیاد فارابی، فروش «دایره زنگی» تا تاریخ سوم خرداد ماه در 13 سینما بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان اعلام گردید واین نشان دهنده آن است که گرچه به تدریج از تعداد سینماهای نمایش دهنده‌ی این فیلم کاسته می شود اما روند فروش «دایره زنگی» متوقف نشده است و همچنان این فیلم در صدر جدول فروش قرار دارد.

نکته جالب این است که باید منتظر ماند و دید که آیا اولین تجربه سینمایی «پریسا بخت آور» می تواند عنوان پرفروش ترین فیلم سینمای ایران را به دست آورد یا این عنوان همچنان برگردن فیلم «اخراجی ها» اولین تجربه کارگردانی «مسعود ده نمکی»که گفته می شود بیش از دو میلیارد فروش داشته است، خواهد درخشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین