کد خبر: ۷۶۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۳
وزیرکار خبر داد

نیاز 60 هزار میلیاردی برای حفظ تولید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر کار و امور اجتماعی از نیاز کشور به 60 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش جهت حفظ تولید موجود در صنایع و کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب محمد جهرمی با حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته گفت: «در سالهای بعد از انقلاب اسلامی کشاورزی در کشور رشد خوبی داشته به نحوی که هم اکنون حدود 100 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود».

وزیر کار و امور اجتماعی با اظهار تاسف از هدر رفتن 30 درصد از تولیدات کشاورزی خواستار لزوم توجه به صنایع تبدیلی در جلوگیری از ضایعات کشاورزی و پایدار ماندن و سود آوری موثر شد.

جهرم تصریح کرد: «خالی نشدن روستاها منوط به ایجاد درآمد است که می‌توان با افزایش بهره وری در تولیدات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده آن را محقق کرد».

وی افزایش قیمت محصولات کشاورزی را همگام با تورم نادرست خواند و افزود: «در این رابطه باید به سمت افزایش تولید به صورت علمی ومدرنیزه پیش رفت و درآمد کشاورز را زیاد کرد».

وزیر کار وامور اجتماعی از دیکته کردن قیمت محصولات کشاورزی توسط برخی نظامهای توزیع انتقاد کرد و بیان داشت: «مشکلات موجود در صنعت قند و شکر مربوط به واردات بی رویه و فرسودگی ماشین آلات و در نتیجه عدم توان رقابت تولید داخلی با محصول وارداتی است».

جهرمی صادرات صنایع غذایی را در توزیع ثروت و عدالت اجتماعی موثر دانست و گفت:«هم اکنون از 4 هزار و 700 واحد متوسط و بزرگ صنایع تبدیلی در کشور 2 هزار و 300 واحد یا غیر فعال است و یا دارای فعالیت زیر 50 درصد می باشد».

وی همچنین سرمایه در گردش مورد نیاز برای حفظ تولید موجود در صنایع و کشاورزی را رقمی معادل 60 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین