کد خبر: ۷۶۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۳:۵۳

رایس: ایران باید توضیحات زیادی بدهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارنظرهای خصمانه اش در باره برنامه هسته ای صلح آمیز کشورمان مدعی شده است که پس از انتشار گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران باید توضیحات بسیاری درباره ابعاد برنامه هسته ای اش ارائه دهد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، کاندولیزا رایس که روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس بازسازی عراق در استکهلم سوئد با خبرنگاران سخن می گفت با اشاره به موضوع مطالعات مربوط به کلاهک های موشکی در گزارش ضدایرانی اخیر آژانس اظهار داشت: «من فکر می کنم در شرایط کنونی ایرانی ها بسیار باید بیشتر از گذشته درباره برنامه هسته ای شان توضیح دهند، بویژه پس از آنکه به نظر می رسد آنها نمی خواهند درباره برخی موضوعات بسیار مهم با IAEA همکاری کرده و سئوالات حساسی را همچنان بی پاسخ باقی گذاشته اند».

رایس در ادامه گفت که آمریکا همچنان در کنار متحدانش مسیر گذشته را که شامل افزایش تحریم ها و ارائه مشوق هاست برای متقاعد ساختن تهران به توقف غنی سازی اورانیوم دنبال خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع خاویر سولانا کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران گفت که وی در این سفر مقامات ایران را از تغییرات بسته پیشنهادی گروه 1+5 آگاه خواهد کرد. 

وی هیچ پاسخی به این سئوال که آیا احتمال دیدار وی با آقای متکی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس استکهلم وجود دارد یا خیر نداد.

گزارش اخیر آژانس که روز دوشنبه در وین منتشر شد به شکلی بی سابقه نسبت به مطالعات ایران درباره کلاهک های موشکی و انجام آزمایش های پیچیده مواد منفجره ابراز نگرانی شده است، با ذکر این ادعا که ممکن است این مطالعات و تست ها حلقه ارتباطی میان برنامه هسته  ایران و صنایع نظامی کشورمان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین