کد خبر: ۷۶۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۰

اولمرت: استفعا نمی دهم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روز پس از آنکه ایهود باراک رهبر حزب کارگر و و زیر دفاع رژیم صهیونیستی رسما خواستار کناره گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سمتش شد ایهود اولمرت اعلام کرد که قصد کناره گیری از قدرت را علیرغم ادامه تحقیقات مربط به اتهام رشوه خواری وی ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، اولمرت که روز پنجشنبه در جمع نمایندگان شوراهای محلی مناطق جنوبی اسرائیل سخن می گفت بدون اشاره مستقیم به صحبت های ایهود باراک گفت: «افرادی هستند که معتقدند آغاز هر فرآیند تحقیقاتی درباه هر شخصی باید با استفعای وی از شغلش همراه باشد. ولی من چنین دیدگاهی را قبول ندارم و به همین دلیل استفعاء نخواهم داد».

اولمرت در ادامه گفت: «این که بعضی می خواهند نخست وزیر کشور تنها بواسطه طرح یک اتهام از سمت خود کناره گیری کند واقعا غیرقابل پذیرش است». وی افزود که طی روزهای آینده بیانیه ای رسمی درباره این موضوع صادر خواهد کرد.

ساعتی پیش از این نشست اولمرت در برابر اعضای حزب تحت رهبری اش «کادیما» حاضر شده و درباره جزئیات دریافت پول از «موریس تالانسکی» سرمایه دار یهودی آمریکایی برای مبارزات انتخاباتی توضیح داد. «تالانسکی» هفته پیش در دادگاه بررسی اتهامات اولمرت گفته بود که در طول پانزده سال گذشته بیش از 150 هزار دلار به نخست وزیر صهیونیست ها کمک مالی کرده است. 

مطابق عرف قضایی در رژیم صهیونیستی سیاستمداران حق دریافت کمک های نقدی از افراد خارجی را بدون اطلاع دادگاه عالی این رژیم ندارند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نمایندگان کادیما در پارلمان گفت: «حرف های زیادی برای گفتن دارم که به خاطر در جریان بودن تحقیقات قضایی از گفتن آنها خودداری می کنم... در هر صورت مطمئن باشید که من هیچ کاری که به حزب صدمه بزند انجام نخواهم داد».

ایهود باراک وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و رهبر حزب کارگر روز چهارشنبه رسما خواستار کناره گیری از اولمرت از سمتش شده بود. باراک گفته بود که به دلیل فزونی تهدیدهای خارجی علیه رژیم صهیونیستی و رسیدن مذاکرات صلح به مراحل حساس «اسرائیل باید دارای نخست وزیری باشد که قادر باشد تمام وقت و توان خود را صرف اداره کشور کند». 

وی تلویحا تهدید کرد در صورتی که حزب کادیما راسا اولمرت را وادار به کناره گیری نکند حزب کارگر با خروج از دولت ائتلافی خواستار برگزاری انتخابات زودرس در رژیم صهیونیستی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین