کد خبر: ۷۶۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۸

سرمربی اینتر برکنار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «روبرتو مانچینی» سرمربی تیم اینتر اخراج شد. این در حالی است که او سه سال متوالی، اینتر را قهرمان لیگ ایتالیا کرده بود. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که راه برای ورود «ژوزه مورینیو» مربی پرتغالی به اینتر باز شده باشد.

مانچینی 43 ساله، این مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا، را به سه قهرمانی پی‌درپی در سری آ رسانده بود و حالا به نظر می‌رسد گزینه اصلی هدایت چلسی در فصل بعد باشد.

البته قهرمانی اول اینتر در شرایطی حاصل شد که تیم‌های بالاتر در جدول در پرونده رسوایی فوتبال ایتالیا محروم شدند و یا امتیاز از دست دادند و یا به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

در بیانیه باشگاه اینتر آمده است: «اینترمیلان به روبرتو مانچینی اعلام کرده که او دیگر هدایت این تیم را بر عهده نخواهد داشت، به خصوص به دلیل آن که او بعد از بازی اینتر و لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا گفت که قصد ندارد بعد از پایان فصل در این تیم باقی بماند.»

مانچینی فردای همان روز حرف‌هایش را پس گرفت و گفت که بعد از شکست تحقیرآمیز با مجموع سه بر صفر، ناگهان چیزهایی گفته که حقیقت ندارند. جالب آن که «ماسیمو موراتی»، رییس باشگاه هم گفته بود که مانچینی نظرش را عوض کرده و بعد از پایان فصل هم در اینتر خواهد ماند، آن چه که باعث می‌شود بیانیه باشگاه چندان معتبر به نظر نرسد.

موراتی گفته بود: «با مانچینی صحبت کرده‌ام، او گفت که حتی دوست دارد سال بعد هم در اینتر بماند. او می‌خواهد که لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند. حرف‌های او مرا شگفت‌زده کرد.»

حضور مورینیو برای اینتر گران تمام خواهد شد. اینتر هم‌چنین باید 24 میلیون یورو خسارت به مانچینی بپردازد. او تا سال 2012 با این باشگاه قرارداد داشت.

مانچینی هرگز نتوانست اینتر را به تیمی مدعی در اروپا تبدیل کند. او سه بار در سری آ قهرمان شد، اما تنها بار آخر را شایسته‌اش می‌دانند. قهرمانی اول اینتر در جریان محکوم شدن باشگاه‌های یوونتوس و میلان به دست آمد و قهرمانی دوم هم به دلیل کسر امتیازات از رقیبان و سقوط آن‌ها حاصل شد.

از سوی دیگر، مورینیو بعد از برکناری از مربی‌گری چلسی تاکنون بیکار بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین