کد خبر: ۷۶۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۷
در دیدار امروز اعضای تیم ملی فوتبال با سید حسن خمینی مطرح شد:

درخواست تلویحی نوه امام از دایی برای برگرداندن کریمی به تیم ملی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در آستانه نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، اعضای تیم ملی فوتبال ایران صبح امروز با حضور در جماران ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی دیدار کردند. 

به گزارش آفتاب، به نقل از ایسنا، نوه امام راحل در این دیدار در سخنانی حضور اعضای تیم ملی فوتبال ایران را فرصت مغتنمی دانست و با سپاس از زحمات فدراسیون فوتبال گفت: «امید است سرمربی توانا و شایسته تیم ملی بتواند در فرصت‌های پیش رو از شایستگی‌های خود دفاع کند». 

وی خطاب به اعضای تیم ملی فوتبال گفت: «شمار کار بزرگی پیش رو دارید. طبعا بهتر از هر کسی می‌دانید که چه وظیفه‌ای بر دوش شما هست و چه چشم‌هایی منتظر کار بزرگی هست که قرار است شما در چند ماه آینده انجام دهید». 

فرزند یادگار امام گفت: «نفس اینکه خداوند این توفیق را به کسی بدهد که دل مردم را شاد کند، یک لطف الهی است. خیلی‌ها این توفیق را ندارند که بتوانند با کاری، حرکتی و گفتاری یک ملت و یک مردم باوفا و مهربان را شاد کنند». 

وی ادامه داد: «امروز به حق یا ناحق فوتبال به یکی از عوامل شادی مردم ما تبدیل شده است. ورزش به عنوان نماد قهرمانی باعث غرور یک ملت می‌شود. اینکه مردم با برد گریه می‌کنند و با باخت گریه می‌کنند اولی یک نوع گریه شادی است و دیگری گریه غم، این نشان می‌دهد مردم نسبت به اتفاقاتی که در زمین بازی صورت می‌گیرد، احساس وابستگی دارند». 

سیدحسن خمینی خاطرنشان ساخت: «وقتی یک مهاجمی می‌تواند گل بزند در حقیقت به نمایندگی از تمام کسانی این کار را می‌کند که او را تشویق می‌کند و در این کار خود را سهیم می‌دانند. این مساله کمی نیست که خداوند به کسی توفیق می‌دهد که نماینده طیف وسیعی از جوانان و مردم بشود». 

وی با بیان این که فوتبال مثل هر کار دیگری به لوازم خود احتیاج دارد، گفت: «فوتبال در روزگار ما مقداری با گذشته فرق کرده است، امروز فوتبال بسیار علمی شده است. باید از روش‌های سنتی دوری کنیم و واقعا به سوی پذیرش قواعد مسلم علمی از بدنسازی گرفته تا آمادگی روحی اعضا و دست اندرکاران تیم حرکت کنیم». 

نوه امام راحل نظم را شرط موفقیت در فوتبال دانست و اظهار داشت: «حرفه‌ای بودن این است که بازیکن بپذیرد که تنها یک سرباز است و عقاید و خواسته‌های شخصی خود را روی زمین اعمال نکند. بازیکن خوب کسی نیست که به چشم بیاید و کانون توجه مردم باشد بازیکن خوب کسی است که مربی تیم از او راضی باشد». 

سیدحسن خمینی با تاکید بر اینکه تیم ملی در زمینه فعالیت منظم گام خوبی برداشته است، گفت: «با توجه به وسعت رسانه‌ای ورزش در کشور هر حاشیه‌ای می‌تواند تیم را نابود کند. البته مربی و اعضای تیم یاد گرفته‌اند که حرفه‌ای رفتار کنند و این باعث شده حاشیه‌ها کمتر شود». 

فرزند یادگار امام تاکید کرد: «کسی که به سطح ملی می‌رسد باید با بقیه تفاوت داشته باشد. بازیکن ملی باید بداند که جایگاهش متفاوت با بازیکنان دیگر است لذا باید پایبندی خود را به نظم به عنوان یکی از اصول اولیه کار جمعی مدنظر داشته باشد». 

نوه امام راحل با اشاره به نقش نظم در فراز و نشیب تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین اظهار داشت: «اگر توفیقی باشد حتما از ناحیه نظم است. واقعا بپذیرید و تعهد کنید منظم عمل کرده و حرف مربی را گوش کنید چرا که حرف مربی با حرف دیگران فرق می‌کند». 

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به موفقیت تیم ملی در بازی‌های آتی گفت: «جا دارد از آقای علی دایی سرمربی تیم و فدراسیون فوتبال درخواست کنیم که بال محبت خود را بیشتر گسترش داده و در آستانه این بازی مقداری سعه صدر و سماحت بیشتری به خرج بدهند تا دوستان توانمندی که می‌توانند در ترکیب تیم قرار بگیرند به تیم ملی برگردند و بتوانند با همه توان در برابر رقبا بازی کنند». 

سخنان دایی و خلیلی
در این دیدار که مهدی تاج نایب رییس فدراسیون فوتبال، مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون، عزیز محمدی رییس سازمان لیگ برتر و همچنین علی دایی به همراه سایر اعضای کادرفنی و تمامی بازیکنان تیم ملی حضور داشتند، ابتدا مهدی تاج با تسلیت به مناسبت نوزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: «به اتفاق تمامی بازیکنان به دیدار شما آمده‌ایم تا بتوانیم در آستانه دیدارهای حساس تیم ملی برای حضور در جام جهانی از نظرات شما استفاده کنیم». 

علی دایی سرمربی تیم ملی نیز با عرض تسلیت اظهار کرد: «ما اینجا جمع شده‌ایم تا ضمن عرض ارادت به شما و آرمان‌های رهبر انقلاب اطمینان دهیم که ما به همراه تمامی بازیکنان با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا بار دیگر پیروز شده و در بازی پیش‌روی تیم ملی با امارات موفق شویم و مقتدرانه به جام جهانی صعود کنیم. هدف مقدسی داریم و آن مطرح کردن و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی است. بازیکنان تیم ملی بدون هیچ چشم‌داشتی بسیار خوب تمرین کردند و اکنون بدون آن که کوچکترین حاشیه‌ای در تمرینات وجود داشته باشد با جان و دل برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کنیم». 

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: «در دیدار با نوه امام (ره) با آرمان‌های ایشان و انقلاب تجدید میثاق کردیم». 

علی دایی ‌اظهار کرد: «همواره به بنیان‌گذار انقلاب‌مان احترام می‌گذاریم و برای آرمان‌های ایشان ارزش و احترام بسیاری قائل هستیم. امروز هم تمامی اعضای تیم ملی برای تجدید میثاق با امام راحل به دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی آمدند». 

وی ادامه داد: «این دیدار برای ما بسیار تاثیرگذار بود و اکنون تمامی بازیکنان در آستانه بازی مقابل امارات تمرکز و روحیه بیشتری پیدا می‌کنند و می‌دانیم که باید به خاطر آبروی نظام و انقلاب اسلامی بازی بهتری مقابل امارات انجام دهیم و با اقتدار از گروه‌مان صعود کنیم و به جام جهانی برویم». 

محسن خلیلی نیز گفت: «دیدار با نوه امام (ره) پیش از بازی با امارات بسیار روحیه‌بخش بود».

مهاجم تیم ملی فوتبال اظهار کرد: «دیدار بسیار خوبی بود و ما از صحبت‌های ایشان بسیار استفاده کردیم و این دیدار از نظر روحی در آستانه بازی حساس آینده به ما بسیار کمک می‌کند».

حاشیه‌های دیدار
دیدار امروز مسوولان فدراسیون فوتبال و اعضای تیم ملی با حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با حاشیه‌های جالبی همراه بود. 

پس از پایان صحبت‌های نوه امام راحل، وی با تک تک بازیکنان صحبت کرد. از جمله با دعوت از فریدون زندی از وی پرسید که "آیا زبان فارسی شما بهتر شده است یا نه؟ دو سال پیش زمانی که از علی دایی پرسیدم آلمانی شما بهتر است یا فارسی زندی، پاسخ داد که آلمانی من و اکنون می‌خواهم بدانم که زبان فارسی شما چگونه است" که زندی در پاسخ گفت: «"فارسی‌ام بهتر شده است». 

سیدحسن خمینی همچنین با شاپورزاده صحبت کرد و سپس به کعبی گفت: «باید از شما احوال "فیگو" را هم بپرسیم». 

وی همچنین قهرمانی پرسپولیس را به بازیکنان این تیم تبریک گفت و درباره چند بازی ‌آخر تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر نیز اظهار کرد: «پاس گل کاظمی در بازی سپاهان و پرسپولیس بسیار خوب بود و دفاع راست پرسپولیس در آن صحنه جاماند. البته زارعی که در آن پست بازی می‌کند در بازی‌های آخر پرسپولیس بسیار خوب بود». 

وی سپس از جواد نکونام درباره آخرین وضعیتش در تیم اوساسونای اسپانیا پرسید و همچنین رو به محسن خلیلی از گل‌های وی در دیدار مقابل صباباتری یاد کرد. 

سیدحسن خمینی در پایان این دیدار نیز رو به علی دایی گفت: «اگر بازیکنان نتوانستند در بازی مقابل امارات گلزنی کنند، خود شما به میدان بروید»، که دایی پاسخ داد: «از من گذشته است». 

در پایان این مراسم تمامی اعضای فدراسیون فوتبال و بازیکنان با حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی عکس یادگاری انداختند. 


 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین