آفتابنیوز : آفتاب: اسدالله کیانارثی، عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به هشدارهای برخی چهرههای نزدیک به حضرت امام مبنی بر انحراف در اندیشههای امام راحل اظهار داشت: «این سخن در حد یک حرف کلی درست است چرا که هر کسی از گمان خود اندیشههای حضرت امام را معنا میکند و نمیتوان ادعا کرد که همه با غرض به تحریف اندیشههای امام مشغولاند».
وی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی آفتاب تاکید کرد: «هرچند کسانی هستند که با غرض و برنامهریزی در جهت تحریف اندیشههای امام گام برمیدارند و گفتار و رفتار امام را به گونهای تعبیر میکنند که مطابق با سلایق خودشان از آب درآید اما عدهای هم هستند که گمانشان این است که مسیری که طی میکنند با اندیشههای امام سازگار است».
کیانارثی اضافه کرد: «در واقع این افراد امام را از زاویه نگاه خود معنی میکنند و امامی را میشناسند که خود میبینند نه آن امامی که توانست جامعه را متحول کند و دنیا را در مقابل آثار حضورش متحیر کند».
وی ادامه داد: «امام رهبری بودند که خود را بر اساس معارف اسلامی تربیت کرده بودند و با اقتدار خاص و اطمینان به وعدههای الهی کار میکردند. برخی بزرگان نقل میکنند زمانی که امام را برای اولین بار دستگیر کردند و در تهران تحتالحبس بودند، در جلسه علمایی که به نشانه اعتراض مهاجرت کرده بودند، یک نفر حرف سبکی درباره امام زده بود و یکی از بزرگان وارسته و سرشناس اخلاق با تغیر خاصی خطاب به آن فرد گفته بود من باورم این است که اگر ایمان خمینی را در میان ملت تقسیم کنند همه ملت ایران مومن واقعی میشوند».
عضو مجمع روحانیون مبارز اضافه کرد: «بعضی ممکن است با نگاه تنگنظرانه حرکتی را که امام انجام داده تعبیر کنند که این با دیدگاه همهبعدی امام سازگار نیست. امام ظواهر را محترم میشناخت و به محتوا اهمیتی بسیار میداد در عین حال ارزش زیادی برای انسانها قائل بود و توکلاش همواره به خدا بود».
وی ادامه داد: «عدهای میگویند ما میخواهیم کار را برای خدا انجام دهیم و برای همین مردم را کنار میگذارند در حالی که این امر تفاوت و مغایرت آشکار با اندیشههای حضرت امام دارد».
کیانارثی افزود: «عدهای هم با تاکید بر فقه جواهری به عنوان فقه مورد توجه حضرت امام، برای شرایط زمان و مکان ارزشی قائل نیستند حال آنکه امام اسلامی را برای جامعه تعریف میکرد که میتواند در همه مکانها و زمانها پاسخگوی نیاز جامعه باشد».
عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه تاکید کرد: «امام نه ارتجاع را قبول داشت و نه لاابالیگری را و معتقد بود هر انسانی که بتواند دستورات دینی را برای خدا انجام دهد یک مسلمان واقعی است».
وی همچنین خاطرنشان کرد:«برای جلوگیری از هرگونه انحراف در مسیر حضرت امام باید ابتدا امام را شناخت و پس از آن مسیر امام را به درستی تشخیص داد».
کیانارثی در پایان نیز اضافه کرد: «اگر امام و مسیر و بنای فکری او را به خوبی بشناسیم، میتوانیم آن را به عنوان چارچوب قرار داده و بر آن اساس هر کس که با او تطبیق کرد باید او را در مسیر امام شناخت و هر کس بر خلاف این مسیر حرکت کرد او را باید به سینه دیوار کوبید».