کد خبر: ۷۶۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۰

پوتین در فرانسه همچنان رئیس جمهور است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «ولادیمیر پوتین» نخست‌وزیر روسیه با «نیکولا سارکوزی» رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کرد وی در زمان اقامت درباره افزایش بهای نفت و همچنین روابط اتحادیه اروپا و روسیه گفتگو خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در اولین سفر نخست‌وزیر روسیه به فرانسه از پوتین همانند یک رئیس جمهور پذیرایی شد، «فرانسوا فیون» نخست وزیر فرانسه پنجشنبه در کنفرانسی مشترک دوبار پوتین را آقای رئیس جمهور خواند. 

پوتین در دیدار با فیون احتمال همکاری روسیه فرانسه برای کاهش بهای نفت را در حاشیه قرار داد. او در کنفرانسی خبری با همتای فرانسوی خود گفت: «روسیه روی بهای نفت ننشسته و این بازار نفت است که در بهای نفت نقش دارد، اگر روسیه روی بهای نفت نشسته بود آن زمان فکر می‌کنم قادر به توافق بودیم ولی هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است». 

پوتین در کنفرانسی خبری در پاسخ به این سئوال که آیا او سارکوزی را درباره عدم وجود سلاح هسته‌ای در  ایران قانع کرده بوده، اظهار داشت: «فکر می‌کنم رئیس جمهور فرانسه در این باره کمتر از رئیس جمهور پیشین روسیه مطلع نبود».

نخست وزیر روسیه در گفتگو با روزنامه لوموند درباره تاثیر حضورش در سیاست روسیه گفت: «خدمتگزار شما تنها در مسائل اقتصادی و اجتماعی فعالیت می‌کند». 

او در ادامه اعلام داشت: «به عنوان عضو شورای امنیت درباره مسائل مورد بحث با آقای سارکوزی من مسئول هستم  ولی درباره تقسیم قدرت درون روسیه رئیس جمهور حرف آخر را می‌زنند».

پوتین اظهار داشت: «در حال حاضر این موضوع که چه کسی بر سر قدرت است مهم نیست و نقش حزب از کابینه مهمتر است. امروز ما با داشتن تیمی از متخصصین و سیاستمداران مطرح در پارلمان اتحاد خود را حفظ خواهیم کرد».

فرانسه ریاست اتحادیه اروپا را در یکم ژوئن در دست خواهد گرفت و به همین دلیل به عنوان اولین مقصد پوتین انتخاب شد. مقامات روسی اظهار داشتند پوتین درباره ایجاد سپر دفاعی در اروپا و مخالت مسکو صحبت خواهد کرد.

گفتنی است «دیمیتری مدویدوف» رئیس‌جمهور روسیه اولین سفر اروپایی خود را اوایل ژوئن از برلین آغاز می‌کند و با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان دیدار می‌کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین