کد خبر: ۷۶۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۵

پوتین: ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «ولاديمير پوتين»نخست وزير روسيه در مصاحبه با روزنامه لوموند اظهار داشت :« ايران در صدد دستيابی به سلاح اتمی نيست و بهتر است تهران از تحريک همسايگان و جامعه جهانی پرهيز کند». 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، نخست وزیر روسیه که برای دیدار با «نيکلا سارکوزی» رييس جمهوری فرانسه سفری دو روزه به پاریس داشت در ادامه مصاحبه خود افزود: «نشانه‌ای از اين که ايران در حال ساخت سلاح هسته‌ای باشد در دست نيست». 

در عین حال، پوتين اذعان داشت همکاری ايران با بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی مسئله‌ای است که بايد حل شود.

«ولادیمیر پوتين» همچنين اظهار کرد: « من جداً می‌گویم ايران تا اين لحظه در سطوح حقوقی تخلفی نکرده است. براساس قوانين آنها حق برابری مثل همه در استفاده از غنی سازی اورانيوم دارند. ايران متهم شده که همه ابعاد برنامه هسته‌ای خود را برای آژانس بين المللی انرژی اتمی روشن نکرده است، اين مسئله‌ای است که بايد حل شود». 

نخست وزير روسيه تاکید کرد کشورش مخالف دست یابی ایران به سلاح هسته‌ای است و گفت: «اين موضع اصلی ما است». پوتین در ادامه اظهار داشت: «استفاده از سلاح اتمی در منطقه‌ای به کوچکی خاورميانه مساوی خودکشی است و این به نفع چه کسی خواهد بود فلسطینی‌ها؟ فلسطین به سختی خواهد توانست موجودیت خود را حفظ کند». 

نخست وزير روسيه همچنین گفت:«مردم ايران، ملت سربلندی هستند آنها می‌خواهند از استقلال خود لذت ببرند و از حق مشروع خود برای داشتن انرژی هسته‌ای، استفاده کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین