کد خبر: ۷۶۳۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

انتقاد رئیس‌جمهور اوکراین از بلژیک به خاطر تجارت الماس با روسیه

رئیس جمهوری اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی خطاب به نمایندگان پارلمان بلژیک با اشاره به ادامه درگیری‌های شدید در شهر محاصره شده ماریوپول گفت، مدافعان این شهر برای آزادی و علیه ستمگری می‌جنگند.
انتقاد رئیس‌جمهور اوکراین از بلژیک به خاطر تجارت الماس با روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه با تاکید بر اینکه ارزش صلح و آرامش به‌مراتب بیشتر از ارزش تجارت با روسیه است از بلژیک خواست تا با دراختیار قرار دادن سلاح و تسهیلات، ملت اوکراین را در مقابله با تهاجم نظامی روسیه یاری دهد.

زلنسکی که برای نمایندگان پارلمان بلژیک سخن می‌گفت با یادآوری شرایط ماریوپل، گفت اعتقاد دارد تجارت الماس با روسیه یا لنگر انداختن کشتی‌های تفریحی روس در بنادر و یا حتی نفت و گاز روسیه ارزشی به‌مراتب کمتر از صلح دارند و خواستار کمک بلژیک به کشورش شد.

ولودیمیر زلنسکی اظهار داشت، در مقابل این افراد کسانی هم هستند که چنان به آزادی عادت کرده‌اند که حتی متوجه نمی‌شوند جنگیدن برای آن چه ارزشی دارد.

به گزارش دویچه وله، او افزود، این جهان کسانی است که گمان می‌برند الماس روسیه در شهری مانند آنتورپ از جنگ در شرق اروپا اهمیت بیشتری دارد.

بندر آنتورپ پرجمعیت‌ترین شهر بلژیک است و از قرن شانزدهم به این سو مرکز بین‌المللی داد و ستد الماس به شمار می‌رود و "پایتخت الماس جهان" خوانده می‌شود.

اتحادیه اروپا در چهارمین بسته تحریمی خود علیه مسکو در میانه ماه مارس صادرات الماس به روسیه را ممنوع اعلام کرد، اما واردات الماس خام روسی به آنتورپ، که برای بلژیک اهمیت زیادی دارد همچنان مجاز است.

الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک به تازگی چند بار تاکید کرده است که کشورش تدابیر تنبیهی علیه مسکو و در ارتباط با الماس را بلوکه نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین