کد خبر: ۷۶۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۰
القدس‌العربی منتشر کرد

جزئیات سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عربستان

رئیس مجلس خبرگان فردا به عربستان سفر می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه به عربستان سفر خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، رییس جمهور اسبق و رییس مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در راس هیاتی بلند پایه عازم عربستان سعودی می‌شود. 

این سفر به دعوت رسمی ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان انجام می‌گیرد که چندی پیش از سوی سفیر این کشور در تهران به آیت‌الله هاشمی ابلاغ شد.

بنا به اظهارات منابع آگاه روزنامه القدس العربی، هدف از این دیدار تحکیم و تقویت روابط دو جانبه در بالاترین سطوح بعد از تنش‌ها و موانعی است که بر اثر بحران لبنان به وجود آمده‌بود.

در این دیدار همچنین در باب موضوع توافقات لبنان در دوحه قطر و حمایت و تثبیت آن، همچنین انتقال تجربیات موفق این نشست برای یاری‌رسانی و بهبود شرایط مردم فلسطین گفتگو خواهد شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین در این دیدار درباره تلاش‌هایی که می‌توان برای شکستن محاصره غزه و یا دست کم رسانیدن مواد غذایی و بهداشتی به این مردم مظلوم انجام داد با پادشاه عربستان گفتگو خواهد کرد.

طرح جدید آمریکا برای تامین امنیت عراق که با هدف حضور دائمی در این کشور اسلامی است موضوع دیگری است که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی این سفر درباره آن با ملک عبدالله بحث وتبادل نظر خواهد کرد. 

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین قرار است در مجمع جهانی اسلامی که روز چهارشنبه برگزار خواهد شد سخنرانی نماید. موضوع این سخنرانی «ضرورت گفتگوی اسلامی»، خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین