کد خبر: ۷۶۳۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

پرتاب دو ماموریت فضایی در یک روز

شرکت‌های فضایی "اسپیس ایکس" و "راکت لب" هر دو قصد دارند امروز (جمعه اول آوریل) پرتاب‌هایی را انجام دهند و افراد علاقه‌مند می‌توانند پوشش زنده هر ماموریت را از سایت پایگاه خبری اسپیس مشاهده کنند.
پرتاب دو ماموریت فضایی در یک روز
آفتاب‌‌نیوز :

پرتابگر "Electron" شرکت راکت لب قرار است روز جمعه در ساعت ۸:۳۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۷:۰۵ به وقت تهران) از مرکز پرتاب این شرکت در نیوزلند، دو ماهواره رصد زمین را برای شرکت آمریکایی "بلک اسکای" ارسال کند.

نزدیک به چهار ساعت بعد، ساعت ۱۲:۲۴ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۰:۵۴ به وقت تهران) یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس در صورت مساعد بودن آب و هوا از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب خواهد شد و ۴۰ ماهواره را به مدار خواهد برد. اسپیس ایکس روز پنجشنبه (۳۱ مارس) در توییتی نوشت: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد احتمال آب و هوای مناسب برای پرتاب این ماموریت پیش‌بینی می‌شود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین مرحله فالکون ۹ اندکی پس از پرتاب شدن به زمین بازخواهد گشت و بر روی یک کشتی بدون سرنشین خودران مستقر در اقیانوس اطلس فرود خواهد آمد.

این پرتاب راکت لب که "Without Mission a Beat" نامیده می‌شود، بیست و پنجمین پرتاب پرتابگر "Electron" به طور کلی خواهد بود. بر اساس شرح ماموریت این شرکت، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تعداد ماهواره‌های تحویل داده شده توسط راکت لب مستقر در کالیفرنیا به ۱۱۲ ماهواره خواهد رسید. ماموریت جمعه اسپیس ایکس نیز Transporter 4 نام دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین