کد خبر: ۷۶۳۰۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
تیم چهارم گروه ایران، یکی از سه کشور ولز، اسکاتلند و اوکراین خواهد بود

قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انجام شد/ نتایج

گروه بندی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دقایقی قبل در حالی برگزار شد که آلمان و اسپانیا در یک گروه قرار گرفتند.
قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انجام شد/ نتایج
آفتاب‌‌نیوز :

قرعه کشی جام جهانی دقایقی قبل به پایان رسید و در حالی که طرفداران فوتبال بیش از یک ساعت برای مشخص شدن تیم‌های ۸ گروه منتظر بودند، ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

این در حالی است که علی دایی به همراه لوتار ماتئوس، کافو، عادل احمد، بورا میلوتینوویچ، جی جی اوکوچا، رباح ماجر و تیم کیهیل این قرعه کشی را انجام دادند.

مطابق انتظار و قانون قرعه کشی، قطر اولین تیمی بود که از گوی بیرون آمد و سپس به ترتیب انگلیس، آرژانتین، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، برزیل و پرتغال به عنوان تیم‌های سید اول، گروه‌های یک تا هشت را تشکیل دادند.

هلند دومین تیمی بود که از گوی بیرون آمد و در جایگاه آخر گروه یک قرار گرفت تا حریف قطر میزبان شود و به نوعی ساده‌ترین قرعه از بین تیم‌های سید دوم را در اختیار بگیرد. ایالات متحده نیز در کنار انگلیس جای گرفت. مکزیک تیم بعدی بود که از گوی بیرون آمد و باتوجه به اینکه با آرژانتین هم‌قاره نیست، در گروه سه کنار این تیم حضور دارد؛ علی دایی جایگاه سوم گروه را برای مکزیک تعیین کرد که این جایگاه برنامه بازی‌ها را سامان می‌دهد.

پس از همگروهی دانمارک با فرانسه، لوتار ماتئوس نام آلمان را از گوی بیرون آورد تا به این ترتیب شاگردان هانسی فلیک در کنار اسپانیا، از همین حالا گروهی دشوار را درست کنند. کرواسی نیز با بلژیک همگروه شد، اما قرعه بعدی، نام اروگوئه بود که باتوجه به اینکه برزیل و این تیم هم‌قاره هستند، اروگوئه در گروه بعدی (G) کنار پرتغال قرار گرفت. آخرین تیم نیز سوئیس بود که هم‌گروه برزیل شد تا کار به این شکل به سید سوم کشیده شود.

در سید سوم، ایران اولین تیمی بود که از گوی خارج شد و به این ترتیب باتوجه به اینکه امکان هم‌گروهی ایران با قطر وجود ندارد، تیم ملی به گروه سوم رفت تا به این ترتیب در کنار انگلیس و ایالات متحده، گروهی جذاب را برای طرفداران فوتبال تشکیل بدهد. این در حالی است که ژاپن با قرارگیری در کنار اسپانیا و آلمان، فعلا دشوارترین قرعه را در بین تیم‌های آسیایی داشته است.

قرعه‌کشی در ادامه با سید چهارم ادامه یافت؛ جایی که پس از اینکه عربستان، پلی آف آسیایی و پلی آف آمریکای شمالی از گوی بیرون آمد و باتوجه به حضور ایران و آمریکا در گروه دوم قرار نگرفت، پلی آف اروپا از گوی خارج شد تا به این ترتیب ایران با تیم‌های انگلیس، امریکا و برنده اسکاتلند - اوکراین/ ولز همگروه شود.

این در حالی است که عربستان دیگر نماینده آسیا با تیم‌های آرژانتین، مکزیک و لهستان هم گروه شد و استرالیا در صورت پیروزی بر حریف خود، با فرانسه، دانمارک و تونس دیدار خواهد کرد.

نکته جالب اینکه شاید راحت‌ترین گروه برای مدعیان در اختیار هلند باشد که باید با تیم‌های قطر، اکوادور و سنگال برای صدرنشینی رقابت کند.

گروه بندی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر:

گروه یک: قطر، اکوادور، سنگال، هلند
گروه دو: انگلیس، ایران، ایالات متحده، برنده پلی آف اروپا
گروه سه: آرژانتین، عربستان، مکزیک، لهستان
گروه چهار: فرانسه، برنده پلی آف آسیا/پرو، دانمارک، تونس
گروه پنج: اسپانیا، پلی آف کاستاریکا/ نیوزلند، آلمان، ژاپن
گروه شش: بلژیک، کانادا، مراکش، کرواسی
گروه هفت: برزیل، صربستان، سوئیس، کامرون
گروه هشت: پرتغال، غنا، اروگوئه، کره جنوبی

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
2
14
دشمنان فرضی همه با هم در یک گروه جمع شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
12
11
شکست اصلاح طلبان در تحریم تیم فوتبال ایران مبارک
ناشناس
|
Spain
|
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
1
11
ایندفعه بجای گروه مرگ در گروه مرگ بر افتاد فقط جای اسراییل در این گروه خالی است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین