کد خبر: ۷۶۳۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

ادعای نماینده مجلس: علت نرسیدن به توافق، تیم ظریف است!

 متن پیش‌نویس ۲۷ صفحه‌ای توافق احیای برجام چندی است که محل بررسی و نقد کارشناسان قرار گرفته است. بر این اساس برخی نمایندگان که به متن این پیش‌نویس دست پیدا کرده‌اند دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره آنچه در این پیش‌نویس به آن اشاره شده است، بیان کرده‌اند.
ادعای نماینده مجلس: علت نرسیدن به توافق، تیم ظریف است!
آفتاب‌‌نیوز :

علی خضریان، نماینده مجلس در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره آن پیش‌نویس نوشته است: به‌نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم‌توفیق در مذاکرات برای رسیدن به توافق خوب، ناشی از عدم‌ تغییر مسئولان اصلی مشغول در مذاکرات باشد. به‌طوری‌که مسئولان کمیته‌های هسته‌ای، تحریم، تصمیم‌ کمیسیون مشترک و ضمیمه بازاجرا عینا همان مسئولان اصلی تیم مذاکراتی جناب محمدجواد ظریف هستند.

وی با اشاره به اینکه نباید از سیاست‌های هسته‌ای کشور در مذاکرات عدول کرد، نوشته است: با عنایت به ضرورت رعایت سیاست قطعی نظام که نباید از آن عدول کرد و همچنین قانون اقدام راهبردی که مسئولیت بررسی رفع کامل تحریم‌ها را جهت تعیین تکلیف به مجلس واگذار کرده است، به همراه جمعی از کارشناسان و نمایندگان، پیش‌نویس متن تهیه شده درمذاکرات وین مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: واقعیت این است آنچه تاکنون در متن ۲۷ صفحه‌ای پیش‌نویس توافق حاصل شده است، حاکی از عدم‌تحقق خطوط قرمز نظام و برخلاف قانون مجلس و تحمیل خسارت جدید به منافع ملی است؛ به‌طوری که در این متن شاهد عدم‌تضامین عملی و واقعی برای رفع تحریم‌ها و عدم‌وضع تحریم جدیدی علیه ملت ایران هستیم.

این نماینده مجلس افزوده است: از سویی دیگر فروش نفت همچنان با محدودیت‌هایی همراه است و برخلاف سیاست قطعی نظام مبنی بر لغو کل تحریم‌ها جهت بازگشت ایران به تعهدات برجام، در پیش‌نویس ۸ مارس، تعهدات اصلی آمریکا به بعد از اقدامات ایران موکول شده و امکان راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها نیز برای ایران پیش‌بینی نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین