کد خبر: ۷۶۳۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹

درخواست ممنوعیت شکار در پی تذکر رهبری

رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری (۱۵ اسفتد ماه) در رابطه با اهمیت حفاظت از حیات وحش و مسئله شکار فرمودند: "مسئله شکار غیرقانونی را باید جدی گرفت. در شرع مقدّس اسلام، شکار فقط در صورتی که کسی برای تغذیه نیاز به شکار داشته باشد مجاز است؛ در غیر این مورد، اصلاً شکار مجاز نیست، شرعاً اجازه شکار داده نشده. "
درخواست ممنوعیت شکار در پی تذکر رهبری
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به رئیس دفتر رییس جمهور، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر "مجاز نبودن شکار غیرضرور" خواستار اصلاح دستور جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به رئیس دفتر رییس جمهور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز درختکاری مبنی بر "مجاز نبودن شکار غیرضرور" خواستار اصلاح دستور جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست شد.

متن نامه علی سلاجقه به رئیس دفتر رئیس جمهوری به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر اسماعیلی؛ رئیس محترم دفتر رئیس‌جمهور

با سلام و دعای خیر؛

با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تاریخ 1400/12/15، "مبنی بر مجاز نبودن شکار غیرضرور"، به استحضار می‌رساند، در اجرای منویات معظم‌له، مفاد بندهای 3 و 4 دستور جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست, موضوع نامه‌های شماره (100/44499/ 1400) و (1400/100/4444) مورخ 1400/12/9 از دستور کار شورا خارج می‌شود.

مراتب برای مزید استحضار اعلام می‌گردد.

رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری (15 اسفتد ماه) در رابطه با اهمیت حفاظت از حیات وحش و مسئله شکار فرمودند: "مسئله‌ شکار غیرقانونی را باید جدی گرفت. در شرع مقدّس اسلام، شکار فقط در صورتی که کسی برای تغذیه نیاز به شکار داشته باشد مجاز است؛ در غیر این مورد، اصلاً شکار مجاز نیست، شرعاً اجازه‌ شکار داده نشده."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین