کد خبر: ۷۶۳۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

رشد ۲ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بازار بورس تهران امروز (سه‌شنبه، ١۶ فروردین ماه) با ۲ هزار و ۶۳۳ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی قرار گرفت.
رشد ۲ هزار واحدی شاخص بورس
آفتاب‌‌نیوز :

در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۷۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۱ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال و در بیش از ۸۰۱ هزار و ۲۳۷ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۹۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۵۹۴ میلیارد ریال و در ۵۴۹ هزار و ۲۴۴ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۵۶۲ واحد افزایش به ۳۷۵ هزار و ۸۲۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۵۹۷ واحد رشد به ۲۳۴‌هزار و ۲۳۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲ ‌هزار و ۵۱۱ واحد و شاخص بازار دوم، سه هزار و ۵۰۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۸۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۵۵۷ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۴۱۱ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۳۷۹ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۶۱ واحد و سایپا (خساپا) با ۳۴۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۲۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۴۱ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۳۲ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۰۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۲۲ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۹۱ واحد افزایش داشت و به ١٩ هزار و ۷۸۱ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۴۷۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۰ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۵۱ هزار و ۹۹۳ نوبت بود.

نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، صنعتی مینو (غصینو) و فرابورس ایران (فرابورس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پویا زرکان آق دره (فزر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بیمه سامان (بساما) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین