کد خبر: ۷۶۳۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

رهایی از حساسیت با کمک طب سوزنی

یک محقق طب سنتی گفت: با طب سوزنی می‌توان برای همیشه از حساسیت رهایی یافت، چرا که این شیوه، اثری دائمی دارد.
رهایی از حساسیت با کمک طب سوزنی
آفتاب‌‌نیوز :

الهه حاجی صادقی به حساسیت فصلی در ایام بهار اشاره و اظهار کرد: این روزها که حساسیت بهاری بسیاری را درگیر خود ساخته است، اغلب به استفاده از داروهای ضدحساسیتی روی می‌آورند، اما این نوع داروها تنها سرپوشی بر این بیماری هستند. ضمن آنکه برای بسیاری از افراد اثری ندارد.

وی افزود: بهتر است بدانید سلول‌های بدن برای جلوگیری از مسموم شدن خود ماده‌ای به نام هیستامین از خود ترشح می‌کنند تا از خود دفاع کنند، اما زمانی که داروی آنتی هیستامین مصرف ‌شود، باعث ناکارآمدی سلول‌ها می‌شود و سلول‌ها دیگر قادر به تولید و ترشح هیستامین لازم نیستند.

علت آلرژی

این متخصص طب سوزنی، علت آلرژی را عملکرد ضعیف ارگان‌های داخلی بدن از جمله ریه، کلیه، طحال و قلب دانست که باعث بروز حساسیت در افراد می‌شود و گفت: همچنین ضعف انرژی حیاتی باعث می‌شود، عوامل حساسیت‌زا وارد بدن شود و به التهاب و قرمزی چشم و بینی و... منجر شود. آن دسته از افرادی هم که در برابر عفونت‌های تنفسی و سرماخوردگی مقاومت ندارند، بیشتر مستعد ابتلا به آلرژی یا همان حساسیت هستند.

حاجی صادقی به اثر طب سوزنی بر آلرژی اشاره و اظهار کرد: برای درمان تقویت سیستم ایمنی و انرژی حیاتی بدن لازم است که بدین منظور موثرترین و مفیدترین راه استفاده از طب سوزنی است.

وی گفت: تحقیقات نشان داده است که استفاده از طب سوزنی، به علت تحریک گردش خون، لنف و سیستم عصبی و اثری که بر روی عملکرد سلول‌ها، اندام‌ها و دفع مواد زائد از بدن دارد، می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند علاوه بر این طب سوزنی اثر ضد التهابی دارد.

این محقق، در توضیح عملکرد طب سوزنی خاطرنشان کرد: این روش با استفاده از قرار دادن سوزن‌های بسیار ظریف در بدن(حدود ۳۰ دقیقه)، ارگان‌های بدن را از طریق اعصاب حسی و حرکتی تنظیم می‌کند و با کنترل و افزایش خون‌رسانی، باعث افزایش انرژی و از بین رفتن ضعف در افراد می‌شود. از طرفی عوامل عصبی و روانی را کنترل می‌کند و با کنترل سلول‌های حساسیت‌زای بدن جلوی تکثیر و واکنش شدید آنها را می‌گیرد و از طرف دیگر با تقویت مخاط‌های چشم و بینی، جلوی آبریزش و خارش شدید را گرفته و به مرور باعث رفع سرفه و عطسه می‌شود.

حاجی صادقی ادامه داد: در واقع سوزن‌ها که به داخل کانال‌های خاص یا نقاط طب فشاری در بدن وارد می‌شوند، باعث می‌شود که انسداد در مسیر برداشته شده و منجر به هماهنگی تعادل و جریان آزاد نیروی زندگی در سراسر بدن ‌شود. البته توصیه می‌شود همزمان با دوران طب سوزنی، مواد غذایی بهبوددهنده سیستم ایمنی مصرف شود.

وی، افزود: درمان با طب سوزنی برای هر فردی بسته به شدت بیماری متفاوت است، ولی معمولا هفته‌ای یک مرتبه و حدود ۶ هفته جلسه نیاز دارد.

این محقق، در توضیح فواید این روش درمانی گفت: با طب سوزنی می‌توان برای همیشه از حساسیت رهایی یافت، چرا که این شیوه، اثری دائمی دارد. علاوه بر آن، با انجام طب سوزنی خیلی از بیماری‌هایی که همراه با حساسیت گزارش شده‌اند، مانند سینوزیت، آسم، سرفه، گرفتگی بینی و صدا، آبریزش و سوزش چشم، کهیر و اگزما و... قابل درمان است. طب سوزنی همچنین می‌تواند آلرژی به مواد غذایی را هم بهبود دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین