کد خبر: ۷۶۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۳

نردبان روابط مصر و اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رژیم صهیونیستی كه چندی پیش شصتمین سالگرد موجودیت نامشروع خود را جشن گرفت، در نقشه ها و اطلس های کشور مصر وجود ندارد. 

تاریخ رژیم صهیونیستی فقط به عنوان یک واقعیت دردناک در مصر درک می شود و در همه نقشه هایی كه در كتابفروشی های بزرگ قاهره فروخته می شود، اسرائیل وجود ندارد و در این نقشه ها، حتی اراضی اشغالی كه نظامیان رژیم اسرائیل در آن مستقر هستند، با نام فلسطین مشخص شده است.

مصر، نخستین كشور عرب بود كه موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخت و اردن و موریتانی نیز چندی بعد به آن پیوستند، اما 18 كشور عضو اتحادیه عرب، موجودیت رژیم صهیونیستی را به طور رسمی نپذیرفته اند. 

نقشه های منطقه خاورمیانه كه در مصر فروخته می شود، در كشورهای دیگر از جمله سوریه و لبنان چاپ می شود. تحریم گسترده عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی، به مفهوم نایاب بودن كتاب های چاپ این رژیم در كتابخانه های مصر است و هیچ فیلم ساخت این رژیم نیز بر پرده های سینماهای مصر به نمایش در نمی آید. 

همچنین  میان حكومت مصر و رژیم اسرائیل، صلح سرد وجود دارد كه در بالای نردبان آن، گفتگو و معامله است، اما در پای این نردبان، چیزی نیست؛ مردم مصر وقایع سال 1948 را كه با اخراج 70 هزار فلسطینی و نخستین جنگ بین رژیم صهیونیستی و كشورهای عرب همسایه همراه بود، «روز نكبت» یا «فاجعه» می نامند.

همچنین گرچه متون درسی مورد تائید وزارت آموزش و پرورش مصر به پیدایش رژیم صهیونیستی اشاره می کنند، اما روایت عربی تشكیل این رژیم را ارائه می دهند. 

در ادامه باید اذعان کرد که  واقعیت روشن است؛ فلسطینی ها را از سرزمینشان بیرون كردند و اسرائیل هیچگاه پیمان صلح را به كار نبسته است. پیمان صلح 1979 بین رژیم صهیونیستی و مصر، پیامد قرارداد كمپ دیوید است كه با وساطت آمریكا، امكان نزدیكی قاهره و رژیم صهیونیستی را فراهم آورد. 

مردم مصر تا هنگامی كه صهیونیست ها كشتار فلسطینی ها را ادامه دهند، هیچگاه پیمان صلح را نخواهند پذیرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین