کد خبر: ۷۶۳۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

مرغ فروشی‌های بندرعباس: مرغ تمام شد

در حالی که این روزها در هر مرغ فروشی سطح شهر بندرعباس یا برخی از شهرستان های هرمزگان با جمله "مرغ تمام شد" رو به هستیم اما مسئولان ذی ربط در استان هرمزگان کمبود مرغ رو انکار می کنند.
مرغ فروشی‌های بندرعباس: مرغ تمام شد
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که مصرف مرغ از گوشت و ماهی سبقت گرفته و در بین مواد گوشتی مصرف مرغ در بین خانوارها افزایش یافته است اما شاهد هستیم این روزها یافتن مرغ آن هم از نوع گرم و حتی منجمدش در استان هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس به سختی و یا به تعبیری با خوش شانسی افراد یافت می شود.

گزارش میدانی نشان می دهد علی رغم وعده مسئولان در خصوص توزیع مورد نیاز مرغ گرم در سطح شهر و مرغ منجمد در بین فروشگاه های بزرگ بازهم کمبود این مواد غذایی به شدت احساس می شود.

سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه در صورت کمبود مرغ گرم در استان، مرغ منجمد به بازار عرضه می‌شود، اظهار کرد: مشکلی در تامین مرغ گرم نداریم و از ابتدای رمضان روزانه ۱۱۰ تن مرغ گرم از کشتارگاه‌های استان روانه بازار می‌شود.

عباس زارعی با اشاره به وارد نشدن مرغ گرم از سایر استان‌ها در ایام نوروز به استان هرمزگان، بیان کرد: در صورت کمبود مرغ گرم در استان، مرغ منجمد به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه مرخصی رفتن کارگران و تعطیلی کشتارگاه‌ها، علت نبود مرغ و بسته شدن مرغ فروشی‌های برخی شهرهای استان از جمله بندرعباس، رودان، بشاگرد و بندرلنگه بود، اضافه کرد: هرمزگان بطور میانگین روزانه به حدود ۱۵۰ تن گوشت مرغ نیاز دارد و هیچ کمبودی در زمینه جوجه ریزی و تولید آن در استان وجود ندارد.

زارعی با اشاره به اینکه کشتار مرغ در کشتارگاه‌های هرمزگان از ۱۴ فروردین شروع شده و روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن گوشت مرغ گرم در بازار استان عرضه می‌شود، عنوان کرد: مرغ گرم با قیمت مصوب هر کیلو گرم ۳۱ هزار تومان و مرغ منجمد با قیمت مصوب ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اما حضورمان در مرغ فروشی های سطح شهر بندرعباس و برخی از شهرستان های بزرگ هرمزگان نشان می دهد که کمبود به شدت احساس می شود به گونه ای که در ساعت ۹ صبح اغلب مرغ فروشی های سطح شهر بندرعباس یا سهمیه مرغشان تمام شده یا رو به اتمام است.

یکی از فروشندگان مرغ  افزود: این روزها بنده یک دهم سهمیه روزانه خود را دریافت می کنم و این سهمیه اندک در کمتر از دوساعت به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه تقاضا برای خرید مرغ بالاست و با مسئولان تدبیر بهتری بیاندیشند، اضافه کرد: توزیع مرغ منجمد هم این روزها کم شده است و همین عامل سبب شده تا از ساعت ۱۰ صبح به بعد عملا مرغی برای فروش وجود نداشته باشد.

پیگیری از فروشگاه های بزرگ سطح شهر هم نشان دهنده اتمام مرغ گرم و کمبود در مرغ منجمد داراست که با سخنان مسئولان ذی ربط تناقض دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان در خصوص مشکل کمبود مرغ در برخی از مرغ فروشی‌ها، افزود: تلاش می‌شود این مشکل با عرضه مرغ منجمد در سطح شهر برطرف شود.

علی فیروزی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در عرضه مرغ منجمد نیست، تصریح کرد: روزانه سه گروه گشت مشترک در مرکز استان و در شهرستان‌های استان بر بازار نظارت می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین