کد خبر: ۷۶۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۰

آغاز به کار سفیر جدید ایران در لیتوانی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دکتر هادی فرجوند سفیر اکرودیته جدید جمهوری اسلامی ایران درجمهوری لیتوانی روز دوشنبه 13 خرداد با تقدیم استوار نامه خود به والداس آدامکوس رییس جمهوری این كشور، ماموریت خود در ویلنیوس را آغاز كرد. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب از ورشو ، "والداس آدامکوس " طی سخنرانی خود در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاخ ریاست جمهوری، اعلام نمود: «تاریخ، فرهنگ و آثار مربوط به ادبیات و هنر مردم ایران همواره مورد علاقه مردم لیتوانی بوده است و فرهنگ و تمدن غنی مردم سرزمین شما نه تنها برای مردم کشور ما بلکه برای سایر ملت های اروپایی نیز الهام بخش بوده است». 

رئیس جمهور لیتوانی خطاب به سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران اظهار نمود: «تقویت فرهنگ تحمل وبردباری از زمینه های مهمی هستند که می تواند فراهم کننده بسترمناسبات سودمند برای مردم ایران و اروپا باشد». 

رئیس جمهور لیتوانی با اشاره به نقش وجایگاه مهم ایران درسطح منطقه و جهان گفت: «امیدواریم که جمهوری اسلامی ایران از نفوذ و قدرت خود نه تنها در بعد منطقه ای بلکه در کمک به ایجاد صلح وثبات در سطح جهانی نیزاستفاده نماید. ایشان همچنین خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور در زمینه های فرهنگی، گردشگری،اقتصادی و تکنولوژیکی، شد». 

دراین دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیتوانی نیز با اشاره به سابقه روابط دیرینه دو کشور، با توجه به وجود ظرفیت های بالقوه و مهم دوکشور در بخشهای مختلف اظهار امیدواری کرد که با مساعدت و همکاری مسئولان لیتوانی، زمینه های بهره برداری هرچه بیشتر از این فرصت ها در جهت تامین منافع مردم دو کشور فراهم گردد. 

آقای فرجوند همچنین با تاکید بر نقش مهم و تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت مهم منطقه ای همواره نقش مثبت و سازنده ای در حل بحران های منطقه ایفاء نموده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین